دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1394 - 13:14

وزیر نفت: امیدوارم تفاهم‌ها هرچه زودتر اجرایی شود

وزیر نفت گفت: تلاش‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به ریاست محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در لوزان سوئیس قابل قدردانی است.
کد خبر : 10544

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از شانا، بیژن زنگنه با تقدیر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای در گفت‌وگو با کشورهای عضو گروه 1+5، اظهار امیدواری کرد تفاهم‌های به دست آمده در این مذاکرات هر چه زودتر اجرایی شود.


مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: مشتریان سنتی ایران آماده افزایش خرید نفت از ایران هستند، اما باید منتظر لغو تحریم‌ها بود.


سید محسن قمصری از آمادگی کامل ایران برای افزایش صادرات نفت پس از برداشته شدن تحریمها خبر داد و گفت: ما می‌توانیم ظرف یک تا دو ماه صادرات نفت خود را افزایش دهیم و ایران در فرصت کوتاهی می‌تواند نفت خود را به بازارهای جهانی عرضه کند.


مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که در صورت کاهش فشار از روی مشتریان نفت خام ایران امکان افزایش صادرات نفت خام وجود دارد، اظهار کرد: هم اکنون خریداران متعددی از کشورهای مختلف جهان برای واردات نفت خام از ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و افزایش فروش یا از سرگیری صادرات نفت در گروی تعلیق کامل تحریم‌های ایران است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته