دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش غیرمنطقی قیمت مرغ در بازار

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغداران گوشتی می‌گوید افزایش قیمت مرغ در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه سطح شهر به کیلویی 8 و 9 هزار تومان غیرمنطقی است.
کد خبر : 105356

محمد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا درباره قیمت منطقی مرغ نیز گفت:‌ اکنون هر کیلوگرم مرغ در میادین میوه و تره‌بار 7 هزار و 300 تومان و در میدان بهمن 7 هزار و 200 تومان است همچنین قیمت منطقی و اعلام شده از سوی ما نیز مرغ 7 هزار و 500 تومان است.


وی تصریح کرد: اما آنچه در فروشگاه‌های سطح شهر عرضه می‌شود، قیمتی در بازه 8 تا 9 هزار تومان است که این افزایش قیمت بخشی به دلال‌بازی‌ها در بازار باز می‌گردد.


یوسفی بیان کرد: بخشی دیگر از افزایش قیمت به تفاوت موقعیت مکانی فروشگاه‌ها باز می‌گردد که می‌تواند بر روی قیمت اثرگذار باشد.


وی عنوان کرد: میزان فروش مغازه‌دار نیز تا حدودی در میزان سود او از فروش موثر است. فروشگاهی که حجم بالای فروش دارد نه تنها سود غیرمتعارف اخذ نمی‌کند بلکه برای جلب مشتری بیش‌تر سود متعارف خود را کم می‌کند.


رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغداران گوشتی تاکید کرد: سیستم توزیع در کشور دارای اشکال است و تعداد واحدهای صنفی این بخش در کشور بسیار بالاتر از میانگین جهانی است.


وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ها و رشد 50 درصدی قیمت ذرت اعلام کرد: در بهمن‌ماه سال گذشته ذرت داخلی با نرخ 620 تومان در بورس و ذرت خارجی 650 تومان عرضه می‌شد در حالی که امروز ذرت داخلی با قیمت 850 تومان در بورس توزیع و قیمت ذرت خارجی نیز به یک هزار تومان رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته