دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1395 - 11:19
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خبر داد:

درج مطالب آموزشی ارگونومی در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان

رئیس مرکز سلامت محیط و کار از درج مطالب آموزشی ارگونومی در کتب مقاطع مختلف تحصیلی دانش آموزان خبر داد.
کد خبر : 105350

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، خسرو صادق نیت پس از نشستی که با حضور مسئولان تالیف کتب درسی فنی حرفه‌ای و کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری آموزش و پرورش تشکیل شد، گفت: در راستای اهداف مرکز سلامت محیط و کار و مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مطالب آموزشی ارگونومی در کتب دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی درج می‌شود.


وی با اشاره به اینکه علم ارگونومی یا مهندسی انسانی یک دانش بین رشته‌ای نوین است، افزود: گنجاندن مطالب آموزشی ارگونومی به منظور هماهنگی و بهینه سازی محیط و تجهیزات استفاده کنندگان بر اساس ابعاد، توانایی و ظرفیت جسمی و روانی آنها است.


رئیس مرکز سلامت محیط و کار با بیان اینکه آگاهی از علم ارگونومی می‌تواند باعث ارتقای وضعیت سلامت دانش آموزان شود و ریسک بروز اختلالات اسکلتی-عضلانی را کاهش و بهره وری را افزایش دهد، گفت: در این برنامه، دانش آموزان مطالبی مانند؛ طرز صحیح کار با رایانه، روش صحیح نشستن و نحوه استفاده از فضا و تجهیزات آموزشی را می آموزند و همچنین می‌توانند با نحوه صحیح استفاده از فضا و تجهیزات آموزشی به منظور پیشگیری از اختلالات اسکلتی، عضلانی آشنا شوند.


وی اظهار کرد: مطالب مرتبط با ارگونومی با توجه به مقاطع مختلف تحصیلی ساده سازی خواهند شد و مباحث مرتبط با ارگونومی در برنامه جامع سلامت با همکاری دفتر آموزش ارتقای سلامت معاونت بهداشت تهیه می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: خسرو صادق نیت
ارسال نظر
قالیشویی ادیب