دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1395 - 12:06

جان کری به پاکستان می‌رود

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا برای سفر به اسلام‌آباد در آینده‌ای نزدیک ابراز تمایل کرده است.
کد خبر : 105320

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، خبرگزاری شینهوا گزارش کرد: «جان کری در جریان دیدار اخیرش با سرتاج عزیز، مشاور امور خارجی دولت پاکستان به او گفته است که تمایل دارد در آینده‌ای نزدیک با هدف مرور روابط دوجانبه به اسلام‌آباد سفر کند.»


در بیانیه‌ای که از سوی دستگاه دیپلماسی پاکستان صادر شد، آمده است: «در جریان این سفر، بررسی موضوعات منطقه‌ای و به طور خاص، آخرین تحولات افغانستان از جمله محورهای گفت‌وگو خواهد بود.»


انتشار خبر سفر احتمالی وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان در حالی انجام می‌شود که روابط این دو کشور در ماه‌های گذشته با توجه به حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی در خاک پاکستان به سردی گراییده است.


با وجود این، وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که کری از تلاش‌های اسلام‌آباد برای از میان بردن گروه‌های تروریستی در منطقه قدردانی کرده است.


وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در دیدارش با سرتاج عزیز به وی اطمینان داده که واشنگتن آماده بهبود و توسعه شراکت چندجانبه‌ خود با اسلام‌آباد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته