دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1395 - 10:12

علاقه‌مندی سئول برای مشارکت در اجرای طرح‌های راه و شهرسازی

معاون وزیر زمین ،زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی در دیدار با همتای ایرانی خود بر اجرایی شدن توافقنامه دو کشور تاکید و علاقه‌مندی سئول را برای اجرای طرح های عمرانی در ایران اعلام کرد.
کد خبر : 105309

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دیدار و رایزنی محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی ایران با کیم کیونگ هوان معاون وزیر زمین٬ زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی در حاشیه سومین نشست از کمیته مقدماتی کنفرانس سازمان ملل در زمینه مسکن و توسعه پایدار شهری در شهر سورابایا اندونزی انجام شد.


در این دیدار دو طرف بر تبادل تجربیات به ویژه همکاری وزارتخانه‌ای و مراکز تحقیقات علمی و دانشگاهی در امر زیرساخت و شهرسازی تاکید کردند.


مقام ارشد کره جنوبی با اشاره به امضای سال گذشته توافقنامه وزارت زمین٬ زیرساخت و حمل و نقل کشورش با وزارت راه و شهرسازی ایران، خواستار اجرایی شدن این توافقنامه شد.


وی با اشاره به علاقه‌مندی کره جنوبی برای مشارکت در اجرای طرح‌های مختلف در بخش راه و شهرسازی، خواستار حمایت دولت ایران از شرکت‌های کره‌ای شد.


در این دیدار معاونین وزارت راه و شهرسازی ایران و زمین و زیرساخت کره جنوبی همکاری دو کشور را در بخش مسکن بررسی کردند و طرف کره‌ای پیشنهاد داد درباره مسکن کنفرانسی بین دو کشور برای بررسی همکاری‌ها برگزار شود تا نتیجه آن چارچوب‌های همکاری در این بخش را تعیین کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته