دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1395 - 15:49

نتانیاهو به زبان عربی عذرخواهی کرد

نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی در شبکه اجتماعی یوتیوب از پیام گذشته خود به فلسطینیان داخل منطقه سبز عذرخواهی کرد و از آن‌ها خواست تا همچون گذشته با نهادها و موسسات اسرائیلی همکاری کنند.
کد خبر : 105189

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، بنیامین نتانیاهو روز گذشته (دوشنبه) در پیام 3 دقیقه‌ای ویدئویی خود که در شبکه یوتیوب منتشر شده است، ابتدا با زبان انگلیسی سخنش را آغاز و در پایان با زبان عربی از فلسطینیان عرب 48 عذرخواهی کرد.


عرب 48 به فلسطینیانی اطلاق می‌شود که در داخل مرزهای (جعلی) رژیم اسرائیل (موسوم به خط سبز، یا خط آتش‌بس 1948 زندگی می‌کنند. آن‌ها در داخل اسرائیل با عنوان‌هایی همچون «عرب اسرائیل »، «عرب میانه‌» و یا «اقلیت عرب (به‌ویژه در بیانیه‌های رسمی) شناخته می‌شوند.


عرب 48 شامل 20 درصد از مجموع ساکنان فلسطین اشغالی می‌شود.


نتانیاهو در این پیام از توهینش به نامزدهای عربی که در روز انتخابات پارلمانی در مارس 2015 (اسفند 1393) در مراکز رای‌گیری حضور یافته بودند، عذرخواهی کرد.


نتانیاهو گفت: «روی سخن من با اعضای حزب سیاسی مشخصی (همچون لیست عرب واحد که یکی از احزاب عربی - اسرائیلی است) بود، ولی به اشتباه، گروهی از مردم آن را به خود گرفتند و ناراحت شدند.»


وی افزود: «من امروز از اعراب 48 می‌خواهم که در مجامع ما شرکت کنند و همگی در فعالیت‌های عادی حضور داشته باشند.»


احزاب عرب در انتخابات پارلمانی اسرائیل 13 کرسی به دست آوردند و تبدیل به سومین قدرت کنیست (پارلمان اسرائیل) شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته