دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1395 - 15:24

واکنش وزیر بهداشت به حاشیه‌های بازدیدش از بیمارستان‌های کرج

وزیر بهداشت در واکنش به حاشیه‌های بازدیدش از بیمارستان‌های کرج عنوان کرد: به یاد ندارم که در طول سه سال گذشته در مورد دولت‌های گذشته و مسئولان و وزرای بهداشت کلمه‌ای به جز تعریف گفته باشم و از آنها بارها قلبا تشکر کرده‌ام.
کد خبر : 105181

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از دو سامانه الکترونیکی پروانه موسسات پزشکی و سایت معاونت دانشجویی و فرهنگی و امور مجلس در مورد بازدید خود از بیمارستا‌ن‌های استان البرز و برداشت و انعکاس نادرست برخی از رسانه‌ها در این خصوص گفت: البته از حرف من طنزهایی هم ساخته و باعث انبساط خاطر مردم شد و از این بابت خوشحالم. اما حقیقت این است که 2 سال پیش در بازدید خود از بیمارستان‌های این استان مشاهده کردم که امکانات درمانی بسیار کم بود و هنوز هم امکانات کم است و به ازای هر 1000 نفر 0.6 دهم تخت موجود است در حالی که در سایر مناطق کشور متوسط تخت بیمارستانی ما 1.6 است.


وزیر بهداشت ادامه داد: در 2 سال گذشته در این منطقه یک مرکز زایمانی بود که در حال حاضر 15 هزار زایمان در سال دارد و با توجه به مشاهدات خود و عکس‌هایی که از این مرکز دیدم در انکوباتورها چند نوزاد گذاشته شده بود و شرایط برای زایمان مادران باردار نامناسب بود و خدمات درمانی خوب ارائه نمی‌شد.


هاشمی با اشاره به راه اندازی هزار تخت بیمارستانی در استان البرز، افزود: منظور ما این بود که در 2 سال گذشته زمانی که مردم می خواستند در این بیمارستان زایمان کنند فضای مناسب برای زایمان موجود نبود.


وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر خدمات زایمان و درمانی برای کل کشور نسبت به گذشته بهتر شده است، افزود: متاسفانه این حرف من که برای همان بیمارستان در استان البرز گفته شده بود، به همه کشور تعمیم داده شد و برخی از دوستان هم انعکاس برداشتشان از این جمله همراه با تخریب بود و البته تخریب از نظر فرهنگی و انصاف حرکت درستی نیست.


هاشمی افزود: به یاد ندارم که در طول سه سال گذشته در مورد دولت‌های گذشته و مسئولان و وزرای بهداشت کلمه‌ای به جز تعریف گفته باشم و از آنها بارها قلبا تشکر کرده‌ام.


وی تاکید کرد: فکر نمی کنم برای اثبات خدمات نیازی به واکاوی گذشته و دیگران باشد و باید نگاهمان به آینده باشد و نه گذشته. واقعیت این است که در این فضاسازی، خطا را دیگران انجام داده‌اند و اگر خوب صدای من را مجدد گوش دهید متوجه می‌شوید که نه قصد تبلیغ بود و نه تخطئه.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته