دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1395 - 13:48
با حضور قائم مقام وزیر علوم انجام شد

تبیین سند راهبردی گفتمان توسعه نظام آموزش، پژوهش و فناوری

سند راهبردی گفتمان توسعه نظام آموزش، پژوهش و فناوری در نشستی با حضور دکتر محمدسعید تسلیمی، قائم مقام وزیر علوم،تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه‌های استان و مدیران دانشگاهی و استادان دانشگاه،در تالار حکمت دانشگاه گیلان تبیین شد.
کد خبر : 105145

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم،تسلیمی در این نشست با تأکید بر نقش کلیدی آموزش و پژوهش در توسعه جوامع گفت: «هیچ جامعه‌ای بدون سیستم آموزشی و پژوهشی مناسب توسعه نمی‌یابد.»


او با اشاره به سند راهبردی گفتمان توسعه نظام آموزش، پژوهش و فناوری کشور، این سند را سندی جامع و در عین حال مختصر و بدون زیاده گویی و مقدمه‌سازی خواند.


قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت تدوین برنامه عملیاتی مناسب پس از اسناد راهبردی، خواهان توجه و همکاری مدیران آموزش عالی برای تدوین این گونه برنامه‌ها شد.


تسلیمی با اشاره به نگاه آسیب شناسانه موجود به مشکلات آموزش عالی در این سند، حرف مشترک حاضران در نشست را رساندن ظرفیت فعلی آموزش عالی به ظرفیت اسمی آن دانست و خواهان همکاری همه اعضای خانواده آموزش عالی برای تحقق آن شد.


دکتر احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان ضمن تشکر از تلاش‌های مدیران دانشگاهی و اعضای هیات علمی در سال تحصیلی گذشته و با ابراز خرسندی از برگزاری اولین کارگاه آموزشی سند راهبردی گفتمان توسعه نظام آموزش، پژوهش و فناوری در دانشگاه گیلان، سند راهبردی را یکی از اسناد مهمی دانست که جهت‌گیری آموزش عالی در سال‌های آینده را مشخص می‌کند.


او سند راهبردی گفتمان توسعه نظام آموزش، پژوهش و فناوری کشور را سندی با زبان تخصصی، دقیق و در عین حال فشرده خواند که نیاز به تفسیر و توضیح دارد.


رضی با اشاره به نیاز سندهای راهبردی به برنامه‌های اقدام و عمل، هدف از تشکیل چنین جلساتی را عملیاتی شدن این اسناد خواند.
بعد از تبیین مقدماتی این سند، اعضای حاضر در چهار کارگروه درباره چگونگی اجرایی کردن این سند به بحث و تبادل نظر پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته