دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1395 - 09:02
در گفت و گو با آنا؛

امیر غفور: باید به فکر صعود از مرحله اول باشیم نه سکوی المپیک/ هنوز به آمادگی صد درصد نرسیدم

پشن خط زن تیم ملی والیبال گفت: با مصدومیتی که برای من پیش آمد خیلی زود است که توقع داشته باشم به شرایط ایده آل برگردم.
کد خبر : 105048

امیر غفور پشت‌خط زن تیم ملی والیبال در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره شرایط کلی تیم ملی والیبال قبل از اعزام به ریو گفت: «خوشبختانه تمرینات بدنسازی خوبی را پشت سر گذاشتم و شرایط بازیکنان همگی خوب‌ است. تیم ملی والیبال امسال مسابقات سخت و نفس گیری را پشت سر گذاشت. ما بلافاصله بعد از مسابقات انتخابی المپیک به رقابت‌های لیگ جهانی رفتیم و به دلیل خستگی که در این رقابت‌ها داشتیم و همچنین بعد مسافت و اختلاف ساعت نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.»


وی افزود: «‌بعد از مسابقات لیگ جهانی بازیکنان استراحت کوتاهی داشتند و دوباره تمرینات را شروع کردند. در این سه هفته ما بدنسازی خوبی انجام دادیم البته هنوز به اوج آمادگی نرسیده‌ایم که فکر می‌کنم تا رسیدن زمان مسابقات به آمادگی کامل خواهیم رسید.»


پشت‌خط زن تیم ملی والیبال همچنین در مورد مصدومیتی که برای او پیش آمد و مدت‌ها از میادین دور بود اظهار کرد: «با مصدومیتی که برای من پیش آمد خیلی زود است که توقع داشته باشم به شرایط ایده آل برگردم. من مدتی از تمرینات به دور بودم و طبق نظر کادر پزشکی به زانویم فشار نیاوردم تا در المپیک دچار مشکل نشوم. خدا را شکر هم اکنون شرایط خوبی دارم و تمرینات را هم مدتی است که شروع کرده‌ام و امیدوارم در المپیک به صد درصد آمادگی برسم.»


غفور به دو بازی تدارکاتی با برزیل قبل از المپیک اشاره کرد و گفت: «‌المپیک بزرگترین میدان ورزشی جهان است و تیم ما هم برای اولین بار در این رقابت ها حضور دارد. طبیعی است که شناخت ما از المپیک نسبت به حریفان کمتر است اما تلاش می کنیم که بهترین نتیجه را به دست بیاوریم. خدا را شکر فدراسیون هم در این مدت برای ما برنامه های خوبی تدارک دیده است همین که ما 12 روز زودتر به ریو اعزام می شویم و دو بازی تدارکاتی با این کشور داریم در روند کار ما بسیار تاثیرگذار است.»


پشت‌خط زن تیم ملی عنوان کرد: «‌استراتژی لوزانو در این رقابت‌ها این است که ما بازی به بازی پیش برویم و از همان ابتدا به نتیجه نهایی فکر نکنیم. در وهله اول باید استرس و فشار را کم کنیم تا مقابل حریفان به مشکل برنخوریم. اینکه مسابقات به صورت تک بازی انجام می‌شود برای تیم ما مفید خواهد بود. هدف اول این است که از مرحله اول صعود کنیم و نباید به نتایج دیگر تیم ها فکر کنیم. من بارها گفته‌ام صحبت در مورد سکوی المپیک زود است و ما باید تنها به این فکر کنیم که در مرحله اول از گروهمان صعود کنیم.»


وی در پاسخ به اینکه آیا از حریفان شناخت کافی دارند، خاطرنشان کرد: «‌شرایط المپیک با سایر رقابت‌ها فرق می‌کند. در این رقابت ها بهترین‌های جهان حضور دارند و همه تلاش می کنند که عملکرد قابل قبول داشته باشند. بازی اول ما با آرژانتین است که قطعا این بازی حساسیت خودش را دارد و باید گام اول را محکم برداریم.»


غفور در پایان به عدم حضور فرهاد ظریف در ترکیب تیم اشاره کرد و گفت: «‌فرهاد سالیان سال است در تیم ملی حضور دارد و در هر مسابقه ای همراه ما بوده است. به طور حتم آروزی هر ورزشکاری حضور در المپیک است. دوست داشتیم او هم در کنار ما باشد اما نظر کادر فنی این بود که او در المپیک نباشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته