دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1395 - 11:32
در گفت‌وگو با آنا؛

امیر عابدینی: امروز وضعیت حق پخش مشخص می شود/ پَرپَر می‌زنند جای من را بگیرند/ افشارزاده و طاهری از آبروی خود خرج می‌کنند

مشاور اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت: وزارت ورزش بودجه‌ای ندارد که سرخابی های پایتخت بدهی های انباشته شده را پرداخت کنند به همین دلیل مدیران عامل این دوباشگاه را تعیین و معرفی نمی‌کند.
کد خبر : 105013

امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص ماجرای حق پخش و اینکه مهدی تاج رئیس فدراسیون اعلام کرده که نگاه علی عسگری رئیس جدید سازمان صدا و سیما مثبت‌تر است، گفت: «ببینید قانون حق پخش در ایران دچار تناقض است. ما در قوانین فیفا این موضوع را به صورت مشخص داریم و بایستی فدراسیون فوتبال هر کشور به پول مشخص خود برسد اما این قانون در قوانین کشور ما وجود ندارد و به همین دلیل صداوسیما حاضر نشده تا امروز چنین مبلغی را در اختیار ما قرار دهد.»


او در ادامه افزود: «با آمدن علی عسگری چندین جلسه با دوستان خود برگزار کردیم. البته آنها این فرصت را به ما دادند که برای آنان توضیح دهیم که چرا چنین پولی را حق خود می‌دانیم و آن را مطالبه می‌کنیم. امروز آخرین جلسه ما با نمایندگان صدا و سیما است و فکر می‌کنم امروز تکلیف حق پخش مشخص می‌شود.»


چرا مردم پس از آنکه قبض موبایل خود را دریافت می کردند با یک هزینه اضافی روبه رو شدند که نمی دانستند بابت چه آنها را پرداخت می کنند. چرا مردم تازه متوجه شده‌اند که باید هر ماه این مبلغ از حسابشان کسر شود

وی در مورد اینکه چقدر به حصول نتیجه امیدوار است، بیان داشت: «من خیلی امیدوارم. رویکرد مدیران صدا و سیما بسیار مثبت بوده است. یک اتفاق خوب در فوتبال ما خواهد افتاد و من به آن امیدوارم. متاسفانه در فوتبال یکسری اتفاقات افتاده که به ضرر ما تمام شده است. یکسری افراد در قضیه حق پخش وارد شدند، که خود را رئیس فوتبال می دانند. این تصور آنها باعث شده بود که ما نتوانیم راه درستی را برویم. آنها در منافعی که در آن نقشی نداشتند ادعای ریاست داشتند. در حالی که تنها نقش آنها واسطه‌گری بود و با این کارهای خود به فوتبال ضربه زدند.»


مشاور اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: «ما کاری کردیم که به سود فوتبال‌مان بود. ما واسطه‌ها را کنار گذاشتیم و اجازه کوچکترین دخالتی در فوتبال به آنها ندادیم. ما امروز به صورت مستقیم با صدا و سیما مذاکره می کنیم و زمانی که به نتیجه موردنظر برسیم از لحاظ اقتصادی حال فوتبال خوب می‌شود. رویکرد ما حل مشکلات اقتصادی بوده و برای حل آن چند قدم بیشتر نمانده است.»


عابدینی در مورد سمتی که از تاج در فدراسیون فوتبال گرفته است، تصریح کرد: «من هزاران صدای مثبت در خصوص انتخابم شنیدم و تنها یک صدای منفی به گوشم رسید. البته که من با صراحت از مهدی تاج خواستم که این پست را به من ندهد اما او گفت اگر می خواهی به فوتبال کمک کنی الان وقتش است. من هم برای کمک به فوتبال آمدم. مخالفان من کسانی هستند که امروز دستشان از سفره فوتبال کوتاه شده و ریالی نصیب‌شان نمی‌شود. الان هم مشاور اقتصادی و بازاریابی فدراسیون شده‌ام اما در حقیقت مشاور تاج هستم. حالا بعضی دوستان پَرپَر می‌زنند که جای من را بگیرند ولی بدانند که من فقط می‌خواهم به فوتبال کشورم خدمت کنم.»


وی در واکنش به این موضوع که زمانی گفته بود 100 میلیارد از طریق همراه اول به استقلال و پرسپولیس می رسد؛ برای تحقق آن، چه گام هایی برداشته است، عنوان کرد: «این یک پکیجی است که پنج عضو اصلی دارد. استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، فدراسیون و خود همراه اول این پکیج را تشکیل داده اند. حرف من آن موقع این بود که چرا شفاف سازی لازم صورت نمی گیرد. چرا مردم پس از آنکه قبض موبایل خود را دریافت می کردند با یک هزینه اضافی روبه‌رو شدند که نمی دانستند بابت چه آنها را پرداخت می کنند. چرا مردم تازه متوجه شده‌اند که باید هر ماه این مبلغ از حسابشان کسر شود.»


کسی که مدیرعامل استقلال و پرسپولیس شود وارث بدهکاری‌های قدیمی می‌شود. اگر افشارزاده و طاهری مدیرعامل شوند آن وقت متضمن به پرداخت فوری بدهی‌ها می‌شوند و باید برگه مفاصاحساب بگیرند. اگر این کار را نکنند آن وقت باید با وزارت دارایی مواجه شوند

وی یادآور شد: «همه حرف من این بود که سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی به حقوق خود از این طریق دست یابند. وقتی من حساب کرده و رقم را اعلام کردم مدتی بعد دوستان خودشان اعلام کردند که درآمدشان از این سامانه 108 میلیارد تومان بوده است اما طبق قرارداد درصد پرداخت به باشگاه‌ها متفاوت است. من هم اعتراض داشتم که چرا شما از هواداران این سه تیم استفاده می‌کنید اما به موقع پول آنها را در اختیارشان قرار نمی دهید که آنها دست‌شان در پوست گردو نباشد. البته طاهری مدیرعامل پرسپولیس خودش به من گفت که باشگاه به این درآمد دست پیدا خواهد کرد ولی به من زمان رسیدن را اعلام نکرد.»


عابدینی در مورد مهلتی که وزارت ورزش برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تعیین کرده تا مدیران عامل این دو باشگاه انتخاب شوند اما در عمل کاری صورت نمی گیرد و سجادی معاون وزیر ورزش نیز به طعنه گفته یک روز پرسپولیس صاحب مدیرعامل می شود، تصریح کرد: «متاسفانه وزات ورزش که این دو باشگاه را مستاجر خود کرده است یک اشکال در ساختار این دو باشگاه ایجاد کرده است. امروز افشارزاده و طاهری کار می کنند و آبرو می گذارند تا هواداران این دو باشگاه شاهد روند رو به جلو تیم‌هایشان باشند.»


او ادامه داد: «ببینید یک دولت نمی تواند باشگاه‌داری کند. وزارت ورزش هم از بدنه دولت است و دارای ردیف بودجه است. وقتی استقلال و پرسپولیس زیرنظر وزات ورزش کار می کنند باید برای این دو تیم بودجه مشخص شود. در این میان وزارت ورزش تصمیم گرفت تا بودجه ای به این دو باشگاه تخصیص ندهد. آن هم در شرایطی که این دو باشگاه بدهکاری زیادی دارند و کسی که مدیرعامل استقلال و پرسپولیس می‌شود وارث بدهکاری‌های قدیمی می شود. اگر افشارزاده و طاهری مدیرعامل شوند آن وقت متضمن به پرداخت فوری بدهی‌ها می شوند و باید برگه مفاصاحساب بگیرند. اگر این کار را نکنند آن وقت باید با وزارت دارایی مواجه شوند. الان هم بودجه ای وجود ندارد که سرخابی های پایتخت بدهی های انباشته شده را پرداخت کنند. آن طور که مدیران باشگاه ها اعلام کردند بخشی از بدهی در سال گذشته داده شده است. خوب آنها به دنبال این هستند که این بدهی در طول زمان داده شود و به همین دلیل به دنبال راهکار قانونی هستند که در صورت حضور مدیرعامل باشگاه مشکلی با وزارت دارایی پیدا نکنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته