دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1395 - 18:14
مسابقات هندبال دسته دو دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی

رستگاری اصفهان در ثانیه پایانی/ شرح کامل دیدار نهایی هندبال

در دیدار فینال مسابقات هندبال دسته دو دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی تیم دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان توانست در ضربات پنالتی تیم دانشگاه آزاد اسلامی کرمان را مغلوب کرده و برسکوی قهرمانی بایستد.
کد خبر : 104936

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جمله‌ «دیدار فینال لیگ دسته دو دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی» به میزبانی همدان به هیچ وجه زیبنده و گویای آنچه در میدان این رقابت کم‌نظیر و استثنایی رقم خورد، نیست.


تاکتیک‌های متنوع تیمی اتخاذ شده از سوی مربیان و اجرای دقیق و بی‌نقص آن از سوی بازیکنان در کنار تکنیک‌های خلاقانه‌ای که تنها در سطوح حرفه‌ای هندبال رخ می دهد، بینندگان را وادار کرد که در پایان این دیدار اذعان کنند: این بازی کاملاً در سطح بازی‌های لیگ برتر هندبال کشور انجام شد و به‌راستی در این بازی شاهد اجرای یک سمفونی هماهنگ از سوی هر دوتیم بودیم که هر قطعه‌ای پاسخی درخور و مخالف را از سوی حریف دریافت می‌کرد.


هر دو تیم با پیروزی در هر 6 دیدار قبلی پای به دیدار فینال گذارده بودند و وجه مشخصه این بازی، طراوت و شادابی درخور توجهی بود که در بازوان و ساق‌های بازیکنان دو تیم موج می‌زد و هیچ نشانی از خستگی 6 روز مسابقه متوالی را مشاهده نمی‌شد. دو تیم در پنج دقیقه نخست بازی کاملاً محتاطانه پیش رفت و به محک زدن یکدیگر می‌پرداختند آنچه بیشتر به چشم می‌آمد، برتری تاکتیک‌های دفاعی هر دو تیم بر حمله حریف بود، اصفهان اما در دقایق 5 و 6 دو امتیاز متوالی را به‌دست آورد و گل دقیقه 7 کرمان را نیز بلافاصله در همان لحظه پاسخ داد.


چند کش‌وقوس و 2 اخطار و اخراج برای هر یک از دوتیم بازی را به دقیقه 11 رساند که در این لحظه توپ دفع شده توسط بازیکن کرمان به‌سرعت به خط حمله منتقل و منجر به کسب دومین امتیاز برای این تیم شد.



در دقیقه 13 نیز گل سوم دانشجویان کرمانی به ثمر رسید تا همه‌چیز در امتیاز 3 مساوی باشد و در ادامه نیز حرکات زیبای بازیکنان دو تیم خصوصاً در مرکز دفاعی رقیب صحنه‌های زیبایی را رقم زد به‌نحوی‌که بازی در دقیقه 22 در امتیاز 7 مساوی بود.


در دقایق 23 تا 25 کمی از تمرکز مردان کرمان کاسته شد و همین مسئله کافی بود تا دانشجویان اصفهان که از حضور چند ملی‌پوش نیز در تیم خود سود می‌بردند 3 امتیاز پیاپی را از آن خود کنند.



پیامد این امتیازات وقت استراحت سریعی بود که از سوی مربی کرمان صورت گرفت و روند بازی را به تعادل بازگرداند تا در پایان نیمه اول دو تیم در حالی به رختکن بروند که اصفهانی‌ها با همان 3 گل اختلاف و امتیاز 12 بر 9 از هماورد کرمانی پیش باشند.


هرچقدر که اصفهانی‌ها در نیمه اول از موقعیت‌های به‌دست آمده بهتر استفاده کردند در نیمه دوم این حریف کرمانی بود که زهردارتر ظاهر شد تا به‌مرور و خصوصاً در دقایق 45 تا 52 با طوفانی سهمگین نه تنها بازی را به‌تساوی کشاند که از حریف اصفهانی پیش افتادند و در این بین وقت استراحت مربی اصفهان نیز نتیجه‌ای در برنداشت.


19 بر 18 کرمان از اصفهان پیش است که 2 امتیاز پی‌درپی از سوی پسران اصفهانی آنها را 20 بر 19 پیش انداخت اما طی چند کش‌وقوس و رفت‌وبرگشت کرمانی‌ها نتیجه را به سود خود تغییر دادند به‌نحوی‌که 48 ثانیه به‌پایان بازی باقی‌مانده بود که کرمان موفق شد 22 بر 21 جلو بیفتند.


اکنون حریف اصلی اصفهان، کرمان نبود ، بلکه زمان و ثانیه‌های او به جنگ اصفهان آمده بودند، وقت استراحت مربی کرمان نیز مزیدی شد تا استرس اصفهانی به سقف آسمان برسد، مربی اصفهان نسخه‌ی تاکتیک ویژه‌ای را برای لحظات پایانی برای شاگردانش تجویز کرد، اما این تدبیر نیز راه به‌جایی نبرد و اکنون تنها 6 ثانیه از زمان بازی باقی‌مانده بود.



کل سالن به حالت ایستاده درآمدند و خطای بازیکن کرمان اجازه شوت را به شماره 17 اصفهان نداد. بازیکن اصفهان با سرعت غیرقابل‌توصیفی توپ را به یکدیگر پاس می‌دادند تا مگر منفذ و شکافی در دفاع کرمان به وجود بیاید و ثانیه‌ها به 5، 4، 3، 2 و .... مربی اصفهان با آن لهجه شیرین فریاد زد که " ممد یک ثانیه باقی موندس" و ثانیه اسکوربورد در تردید ثانیه 1 و صفر بود که محمدجواد فقیهی نیا بازیکن شماره 17 اصفهان دل را به دریا زد و درحالی‌که به حالت شیرجه به سیل مدافعان کرمان می‌زد توپ را از مابین کمر دو بازیکن کرمانی به گوشه‌ی سمت راست دروازه روانه کرد و ...... اصفهان در ثانیه صفر رستگار شد.



سالن ثانیه‌ای سکوت کرد و بعد انفجار نیمکت اصفهان همه را به خود آورد، حال و مطابق قوانین جدید بازی وقت اضافه‌ای نخواهد داشت و ضربات جبار پنالتی قهرمان را مشخص می‌کند.


کدام‌یک از دو تیم پیروز این دیدار سراسر زیبایی و غیرت خواهد شد، در پنالتی‌ها نیز همه‌چیز به‌تساوی پیش می‌رفت تا اینکه بالاخره در پنالتی پنجم دروازه‌بان اصفهان موفق شد ضربه بازیکن کرمان را مهار کرده و جام را نصیب اصفهان کند. بدین ترتیب تیم خوش‌ترکیب اصفهان به مقام قهرمانی رسید و کرمان سخت‌کوش و تاکتیکی دوم شد. مقام سوم نیز از آن آذربایجان شرقی شد.



در پایان تیم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان کاپ اخلاق این دوره از مسابقات را از آن خود کرد و بدین ترتیب پرونده مسابقات هندبال دسته دوم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بعد از 7 روز مسابقات جذاب و نفس‌گیر با حضور معاون نظارت منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی، مدیرکل حوزه ریاست، مدیر اقتصاد دانش بینان، مدیر تربیت بدنی، مدیر روابط عمومی واحد همدان و رئیس هیات هندبال استان در مراسم اهدا جام قهرمانی به‌پایان رسید.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته