دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1395 - 16:58
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری :

بسترهای لازم برای ارائه نقش سلامت پرستاران در جامعه فراهم نیست

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری ملایر با بیان این‌که هنوز بسترهای لازم برای ارائه نقش سلامت پرستاران در جامعه مهیا نیست، گفت: پرستاران در این‌باره توانایی علمی لازم را دارند.
کد خبر : 104881

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا مرادی اظهار کرد: پرستاران می‌توانند با اخذ مجوزهای لازم نظیر پزشک خانواده در مدارس نقش سلامت خود را به خوبی ایفا کنند.


وی ادامه داد: پرستاران می‌توانند در خانواده‌‌ها نقش مشاور را ایفا کنند و با ارائه خدمات آموزشی از بروز بیماری‌ها پیشگیری و نقش سلامت‌محور داشته باشند و یا این‌که در مراکز و خانه‌های بهداشت از توانمندی‌های علمی پرستاران به‌نحو احسن استفاده شود.


رئیس هیات مدیره نظام پرستاری ملایر با اشاره به نقش پرستاران در بخش آموزش‌های گروهی ادامه داد: پرستاران می‌توانند در قالب تیم‌ها و گروه‌های آموزشی به مناطق محروم برای ارائه خدمات سلامت اعزام شوند که البته این امر مستلزم اختصاص اعتبار برای اجراست.


مرادی با بیان این‌که همواره پیشگیری مقدم و مقرون به صرفه‌تر از درمان است، خاطرنشان کرد: اگرچه جایگاه شغلی پرستاران جامعه‌نگر در جامعه نه بیمارستان تعریف شده اما عملاً چون هنوز بسترهای لازم برای آنها فراهم نیست آنها نیز برای ارائه خدمت جذب مراکز درمانی می‌شوند.


وی با تاکید بر این‌که در این‌باره باید فعالیت شود، افزود: به‌عنوان مثال تا چند سال گذشته پرستاران ۱۱۵ تعریف و جایگاه خاصی نداشتند اما می‌بینیم در سال‌های اخیر حضور و نقش آنها بسیار پررنگ است.


رئیس هیات مدیره نظام پرستاری ملایر یادآور شد: در خصوص پرستاران جامعه‌نگر نیز باید چنین رفتار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته