دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1395 - 15:04
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

فعالیت بیش از 650 دارالقرآن در مدارس کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش 650 دارالقران فعال دارد که طی دو سال آینده به 1440 مرکز خواهد رسید.
کد خبر : 104832

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمیدرضا کفاش در افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان کشور در همدان با بیان اینکه امروز جذاب‌ترین برنامه‌ها و فوق برنامه‌ها فعالیت‌های قرآنی است، افزود: هزاران معلم قرآنی با عشق در کنار فرزندان ملت کار می‌کنند و آموزش و پرورش 650 دارالقران فعال دارد که طی دو سال آینده به 1440 مرکز خواهد رسید.


معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: علاوه بر غنی سازی محتوای کتب درسی از مفاهیم قرآنی امروز طرح انس با اهل بیت نیز با انتشار کتاب هایی در سطح ابتدایی و متوسطه اول مدارس در دست اقدام است.


کفاش با بیان اینکه حفظ قرآن در آموزش و پرورش جزو برنامه‌ها شده است، تصریح کرد: کوشش قرآنی در عرصه قرائت، حفظ و مفاهیم قرآنی همچنین توسعه فرهنگ قرآنی با استقبال دانش آموزان همراه شده است.


وی از ایجاد کرسی‌های تلاوت از اول مهرماه در مدارس و دارالقرآن‌ها خبر داد و گفت: حرکت بزرگ دیگری در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد که برگزاری پنجمین مسابقات بین المللی دانش آموزی در اسفند امسال است که در آن زمینه رقابت دانش آموزان نخبه قرآنی با کشورهای اسلامی در رشته‌های قرائت،حفظ، ترتیل فراهم می‌شود.


کفاش با اشاره به حضور 700 دانش آموز پسر در رشته‌های قرآن در همدان و حضور نخبه‌های قرآنی دختر در هفته آینده تاکید کرد: انتظار از دانش آموزان رفتار و کردار قرآنی در کنار حفظ قرائت و ترتیل است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته