دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1395 - 15:40
در نشستی با انجمن مدیریت تکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد:

کتاب فن مذاکره علی‌اکبر صالحی تا پایان سال رونمایی می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی و عضو بلندپایه تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان که منجر به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) شد، به زودی کتاب «فن مذاکره» خود را که درباره موضوع دیپلماسی علم و فناوری و در حال تدوین است، رونمایی خواهد کرد.
کد خبر : 104831

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اعضای انجمن علمی مدیریت تکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر علی‌ اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار کردند.


در این جلسه رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: «خوشحالیم که امروز جوانان غیور،خوش فکر،مبتکر و آینده نگر در کشور هستند. حضور این جوانان باعث می‌شود دیکر نگران آینده نباشیم و با امید و طمانینه به باقی زندگی ادامه دهیم.»


او ادامه داد: «آینده کشور دست جوانانی است که هم مومنند و هم در بستر اسلام به سمت کمالاتی حرکت می‌کنند که هر انسانی به دنبال آن است.»


معاون رئیس جمهوری افزود: «ما احساسات، عقل، حکمت و ترس را باهم درآمیخته‌ایم و نمی‌توانیم حرکت کنیم. با مرور سیر تحولمان متوجه می‌شویم که جایگاهمان در دنیا بد نیست؛ اما در جای بهتر از این هم می‌توانیم باشیم.»


با اینکه از نظر علمی جلو هستیم؛ ترکیه از نظر صنعتی پیشرفته‌تر است، چون قوانین ما مشکل دارد


صالحی با اشاره به اینکه در کشورهای جهان اول انتصابات به درستی انجام می‌شود، گفت: «به طور مثال رئیس دانشگاه کالیفرنیا قبلا رئیس دانشگاه MIT بوده اما در ایران این طور نیست. بهتر است کسی که رئیس سازمان انرژی هسته‌ای می‌شود مهندس هسته‌ای و در صنعت هسته‌ای کار کرده باشد.»


رئیس سازمان انرژی اتمی به شناسایی عوامل بالقوه اشاره کرد و با مقایسه ایران و ترکیه، گفت: «با اینکه ما از نظر علمی و ابتکاری جلوتر از ترکیه هستیم؛ اما ترکیه از نظر صنعتی و اقتصادی پیشرفته‌تر است؛ زیرا بسیاری از قوانین ما مشکل دارند، قوانین باید طوری تدوین شوند که مسئولان از افراد خبره باشند.»




سعید طیبی، رئیس مجمع عمومی و دبیر انجمن مدیریت تکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به سوابق تاسیس و فعالیت‌های شش ساله این انجمن، درباره پروژه‌های انجام شده با نیروهای مسلح و بخش‌های از صنعت توضیحاتی ارائه کرد.


طیبی با اشاره به پتانسیل‌های انجمن علمی مدیریت تکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «اهمیت رشته مدیریت تکنولوژی در سه گرایش تحقیق و توسعه،نو آوری و انتقال فناوری است.»


او از مهندسی معکوس به عنوان یکی از روش‌های انتقال فناوری نام برد و تاکید کرد که این مهم نیاز همیشگی کشور است.


در پایان این نشست صالحی خلاصه‌ای از کتاب فن مذاکره خود را که در حال تدوین است، به انجمن علمی مدیریت تکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی هدیه کرد.این کتاب درباره موضوع دیپلماسی علم و فناوری است و تا پایان امسال رونمایی خواهد شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته