دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1395 - 15:21

آذر: موضوعات بررسی‌شده در دیوان محاسبات باید اطلاع‌رسانی شود

رئیس دیوان محاسبات نوع مطالبات از این دیوان را اجتماعی خواند و گفت: موضوعات بررسی‌شده از سوی دیوان محاسبات باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.
کد خبر : 104807

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از فارس، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور امروز -دوشنبه 4 مردادماه- در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید این دیوان در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در اولین فرصت به عنوان رئیس جدید دیوان محاسبات نشست خبری برگزار و رئوس برنامه‌های خود را اعلام می‌کند، گفت: شاید خود نقش سخنگوی دیوان را برعهده بگیرد.


وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت 25 پرونده‌ای که امین حسین رحیمی رئیس سابق دیوان در مراسم امروز از آن سخن گفت، اظهار کرد: ما به دوستان خود در دیوان محاسبات اعتماد داریم ولی هنوز اطلاعات دقیقی درباره این پرونده‌ها نداریم.


آذر درباره تفاوت‌های دیوان محاسبات و مرکز آمار کشور که پیش‌تر در آن مشغول به خدمت بود، گفت: هر دو نهادهای حاکمیتی هستند که از این جهت به هم شبیه‌اند ولی قطعا ماموریت و کار دیوان محاسبات حساس‌تر است و توقع مردم از آن بالاتر است.


وی نوع مطالبات از مرکز آمار را حرفه‌ای و مطالبات از دیوان محاسبات را اجتماعی خواند و افزود: باید موضوعات بررسی‌شده از سوی دیوان محاسبات اطلاع‌رسانی شود تا مردم به آن اعتماد کنند و تلاش می‌کنیم به یاری خدا طبق آنچه مر قانون است حرکت کنیم.


رئیس دیوان محاسبات کشور ابراز امیدواری کرد: گام اصولی دیوان حرکت برای توسعه کشور با هدف کمک به نظام اجرایی و در عین حال ترمز نبودن برای کارهای اجرایی باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته