دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1395 - 13:06
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان :

آغاز طرح «دادرس» ویژه 21 هزار دانش آموز عضو انجمن اسلامی

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از برگزاری دوره آموزشی طرح «دادرس» ویژه 21 هزار دانش آموز عضو هیات مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر : 104757

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، حامد علامتی گفت: با توجه به ضرورت همکاری بیشتر بین دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی، سازمان جوانان هلال احمر یکی از تشکل‌های دانش آموزی است که در مدارس فعالیت دارد.


وی افزود: مقرر شد با کمک این سازمان آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه را برای 21 هزار نفر از اعضای فعال انجمن‌های اسلامی دانش آموزان داشته باشیم، همچنین در اوقات فراغت از ظرفیت‌های متقابل استفاده کنیم.


علامتی با اشاره به ضرورت آموزش مهارت‌های کمک‌های اولیه به دانش آموزان ادامه داد: دختران دانش آموز به عنوان مادران فردا و پسران نیز به عنوان نقشی که در خانواده و جامعه دارند، نیاز مبرم به گذراندن این دوره‌های کاربردی دارند.


دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اضافه کرد: آموزش کمک‌های اولیه به دانش آموزان در قالب طرح دادرس «دانش‏ آموز آماده در روزهای سخت» است و دانش ‏آموزان با اسکان اضطراری، خروج اضطراری، کمک‌های اولیه، اطفای حریق، امنیت روانی و دیگر اقدامات مورد نیاز در زمان بروز سانحه آشنا می‌شوند.


علامتی با بیان اینکه هفت موضوع خاص در این طرح آموزش داده می‌شود، افزود: پناه گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه، پانسمان، بانداژ، آتل بندی، چادر زنی و اطفای حریق از جمله موارد آموزشی است.


وی افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس با تربیت تیم های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث، بهره مندی هدفمند از ظرفیت های موجود در مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.


دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: این دوره‌ها بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین این اتحادیه و سازمان هلال احمر منعقد شده، برگزار می‌شود،علاقهمندان جهت شرکت در این طرح می‌توانند به دفاتر اتحادیه در سراسر کشور مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته