دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1395 - 12:26
از سوی رئیس پلیس راه راهور ناجا تشریح شد؛

تخلف رانندگان اتوبوس را چطور به پلیس گزارش کنیم؟

رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به شیوه اعلام تخلفات رانندگان اتوبوس گفت: مسافران می‌توانند در صورت رؤیت تخلفاتی همچون صحبت کردن راننده با تلفن همراه حین رانندگی شماره پلاک اتوبوس را به سامانه 110120 ارسال کنند.
کد خبر : 104748

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا سرهنگ محمد حسین حمیدی، با اشاره به شیوه اعلام تخلف رانندگان اتوبوس‌های سفری از سوی مسافران اظهار کرد: سامانه 110120 اطلاعات مسافران را به صورت لحظه‌ای دریافت می‌کند و اطلاعات رانندگان در سامانه ثبت می‌شود، مسافران می‌توانند در صورت رؤیت تخلفاتی همچون صحبت کردن راننده با تلفن همراه حین رانندگی، عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی، خستگی و خواب آلودگی راننده، رانندگی خطرناک، اشکالات فنی خودرو، عدم توقف برای انجام فریضه نماز و حتی برای تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب شماره پلاک اتوبوس را به سامانه 110120 ارسال کنند، همچنین مسافران می‌توانند با این شیوه نظر خود را به شماره 110120 اعلام کنند: «شماره اتوبوس * محل تخلف * کد گزارش * مقصد سفر.»
وی تصریح کرد: مسافران می‌توانند هنگامی که راننده در حین رانندگی با تلفن همراه مشغول به فعالیت است کد یک را به شماره 110120 پیامک کنند، همچنین برای استفاده نکردن راننده یا مسافران از کمربند ایمنی با نوشتن کد 2 به شماره اعلامی پیامک کرده و کد 3 را در صورت خستگی و خواب آلودگی راننده به 110120 پیامک کنند.


رئیس پلیس راه راهور ناجا تأکید کرد: ارسال کد 4 به شماره 110120 به منزله رانندگی خطرناک، شماره 5 به معنای اشکالات فنی خودرو و شماره 6 به منزله توقف نکردن برای انجام فریضه نماز و عدد 7 به منزله تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب است. تصویر پلاک اتوبوس در داخل خودرو نیز نصب شده است تا مسافران بتوانند از آن استفاده کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: ّپیامک تخلف
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۹
۰
خیلی خوبه
غریب غیاثی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
۰
با سلام و خسته نباشی
من چطور میتونم از یه راننده در مسیر ماهشهر اصفهان بخاطر کشیدن سیگار داخل ماشین رفتار و برخورد بد با مسافر و توقف های بیجا بیش از حدد و بار زدن غیر جاز (یخچال کولر وو ) در قسمت با و نبودن جا برای ساک مسافر شکایت کنم
خواهشن راهنمایی کنید ممنون میشم
Saghar
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
۰
سلام و وقت بخیر ببخشید تخلف راننده ما جزو مواردی که نوشته بودید نیست بدرفتاری با مسافر بی ادبی و پیاده کردن مسافر غیر از مقصد اصلی
این موارد رو چطور میتونم گزارش کنم
سپاسگزارم
امیر حسن زاده خسروشاهی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
۰
باسلام با عرض احترام
به اطلاع دوستان و همکاران عزیز می رسانم که در طول ۵روزی که بنده ازشهرهای عراق گذر نمودم هر امکاناتی که داشتند به زور و التماس در اختیار زواران امام حسین میگذاشتند و پذیرای ما بودند.
برعکس شب آخر هنگام ورود به ایران در ترمینال مهران سوار اتوبوس به مقصد همدان شدیم که در کمربندی کرمانشاه پیاده بشیم جون ماشینم را در کرمانشاه منزل یکی از همکاران گذاشته بودیم راننده اتوبوس ایرانی از ما کرایه همدان را گرفته و به ما که دونفر بودیم یک صندلی و به یک نفرمان در پله اتوبوس جا داد.
و به هنگام خروج از ترمینال از خودروی راهداری که بسته های آب حمل میکرد به تعداد مسافران بسته آب گرفت ودر جعبه صندوق اتوبوس بایگانی کرد و یه قطره اب به مسافران نشان نداد.
در پایان سفر با توجه به عدم آشنایی ما به مسیر ما را خارج از کمربندی کرمانشاه ودر فاصله۲۰کیلومتری کرمانشاه خود فاصله همدان کرمانشاه ما را پیاده کرد.
هلدینگ شایسته