دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1395 - 10:19

تکرار مواضع ضد ایرانی دبیر کل اتحادیه عرب

دبیرکل اتحادیه عرب ابراز امیدواری کرد که این اتحادیه نقش خود را در برخورد با موضوعات جهان عرب بازیابد تا جامعه بین‌الملل آمادگی گوش دادن به نظرات آن و همکاری با آن را داشته باشد.
کد خبر : 104679

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، احمد ابوالغیط در مصاحبه با شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی مدعی شد: «تهدیدات ایران باید متوقف شود. مسئولان و شخصیت‌های ایرانی کشوری مثل بحرین را تهدید می‌کنند. بحرین تأکید می‌کند که مداخله‌هایی برای تخریب در داخل خاکش صورت می‌گیرد. این باید متوقف شود. ما باید به برادرانمان در ایران گوشزد کنیم که شما باعث می‌شوید جهان عرب از شما خشمگین شود و در مقابل برخوردهایتان بایستد. جزایر اشغال شده‌ای در خلیج‌ (فارس) وجود دارند و ایران در کشورهای عربی مثل عراق و سوریه مداخله می‌کند. دو دستگی داخلی در سوریه و عراق وجود دارد. این یک هشدار به ایرانی‌هاست. امیدواریم این روش را ادامه ندهید.»


وی افزود: «در نشست سران، ما بیانیه‌هایی را صادر خواهیم کرد که دیگر به امیدواری و اینگونه صحبت‌ها محدود نخواهد شد بلکه ما می‌گوییم که این رویکرد یا این مواضع را محکوم می‌کنیم.»


ابوالغیط ابراز امیدواری کرد که اتحادیه عرب پس از کاهش نقشش در برخورد با اوضاع جهان عرب در پنج سال گذشته، نقش خود را بازیابد تا جامعه بین‌الملل آمادگی گوش دادن به نظرات آن و همکاری با آن را داشته باشد.


وی تاکید کرد: «بسیاری از مشکلات نتیجه اختلافات داخلی عربی یا نتیجه متوسل شدن کشورهای عربی به قدرت‌های خارجی برای اتخاذ مواضع است. مشکل این است که اتحادیه عرب با اراده خود تصمیم گرفته تا خودش را کنار بکشد و میدان را برای شورای امنیت خالی کند با این اعتبار که این شورا وظیفه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را برعهده دارد.»


ابوالغیط تأکید کرد که نشست سران اتحادیه عرب با مشارکت گسترده و با حضور تعدادی از رهبران کشورهای عربی برگزار می‌شود.


وی گفت: «حضور این تعداد دلیلی بر موفقیت نشست سران در موریتانی است. بیانیه نواکشوت که در پایان این نشست صادر خواهد شد به چالش‌های جهان عرب مثل خطر تروریسم و راه‌های مقابله با آن خواهد پرداخت.»


قرار است نشست سران اتحادیه عرب امروز در نواکشوت آغاز شود و فردا نیز ادامه یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته