دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1395 - 17:24

رویدادهای دانشگاهی؛ از صعود به قله دماوند تا آموزش پیشگیری از اعتیاد

مهندس علی قلی‌نژاد کارمند دانشکده زبان‌های خارجی واحد تهران شمال و یک دانشجوی این واحد دانشگاهی به همراه دو کوهنورددیگر برای دومین بار، بام ایران را فتح کردند.
کد خبر : 104648

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری آنا، علی قلی‌نژاد در سال 1394 نیز در قله دماوند و سبلان پرچم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال را به اهتزاز در آورده بود.


صعود بعدی وی ارتفاعات علم‌کوه خواهد بود که اواخر مرداد درصورت مساعد بودن شرایط جوی و ... انجام خواهد شد.


قلی‌نژاد هدف از این صعودها را که با نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال انجام می‌دهد، شعار نشاط و سلامتی برای عموم و تشویق همکاران و دانشجویان به ورزش و لذت بردن از طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری میهن عزیزمان و سپاس از خالق بی همتا عنوان کرد.


به گزارش آنا، قله دماوند به ارتفاع 5671 متر به عنوان بام ایران و با شهرتی جهانی یکی از منحصر به فردترین جاذبه‌های طبیعی ایران به شمار می‌رود.


این کوه در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی تهران و ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر آمل در البرز مرکزی و بخش لاریجان قرار دارد و جاده توریستی هراز که تهران را به مازندران متصل می سازد از نزدیکی آن می‌گذرد. قله دماوند به عنوان بلندترین قله مخروطی جهان با کمتر از 3 هزار نفر صعود کننده خارجی، کم‌گذرترین قله مخروطی جهان به‌شمار می‌رود. این در حالی است که از رقیب آن یعنی فوجی یاما در ژاپن با 3776 متر ارتفاع، سالانه 300 هزار گردشگر خارجی بازدید می‌کنند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان


رئیس واحد سیرجان در نشست شورای مدیران و معاونان این واحد دانشگاهی، با اهدای لوح سپاس از خدمات فرانک محسن‌زاده مدیر پژوهشی واحد قدردانی کرد و امیررضا بازرگان را به عنوان مدیر جدید پژوهشی واحد سیرجان منصوب کرد.


امیررضا بازرگان پیش از این در به عنوان مسئول دفتر ارتباط با صنعت این واحد دانشگاهی فعالیت داشته است.


دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی از تلاش دانشگاهیان واحد سیرجان در سفر دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به این واحد قدردانی کرد.


رئیس واحد سیرجان، گفت: «تجمیع در این واحد دانشگاهی از نیمه دوم سال 93 آغاز شد و همه تلاش‌ها بر این بود که در این تجمیع کارها به خوبی انجام شود و با در نظر گرفتن شرایط همکاران مسئولیت‌ها تقسیم شد.»


وی اظهار کرد: «در زمان تجمیع، واحد سیرجان چهار میلیارد تومان بدهی داشت که این بدهی ناشی از ضعف مدیریتی نبود بلکه شرایطی که گریبانگیر واحدها شده بود علت اصلی بدهی‌ها بود که با تلاش و همکاری مجموعه این بدهی‌ها نیز مدیریت شد.»


جعفرقلیخانی تصریح کرد: «سه مجوز فعالیت اقتصادی برای واحد سیرجان اخذ شده است که در صوت تمایل همکاری می‌توانند در این پروژها سرمایه‌گزاری کنند.»


دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان


نخستین دوره جشنواره ورزش همگانی استان مرکزی به میزبانی واحد آشتیان به کار خود خاتمه داد.


مسئول تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان به خبرنگار آنا گفت: «این مسابقات در هفت ماده فوتبال گل کوچیک سه نفره، بسکتبال سه نفره، آمادگی جسمانی، روپایی، طناب کشی، بسکتبال، پرتاب دارات و پرتاب آزاد و با حضور 45 ورزشکار برگزار شد.»


نصرالله عبدی افزود: «شرکت کنندگان در این مسابقات در قالب سه تیم واحد آشتیان، واحد اراک و واحد ساوه بودند که مقام‌های اول تا سوم به‌ترتیب به واحدهای ساوه، اراک و آشتیان رسید.»


وی گفت: «منتخب این مسابقات برای شرکت در مسابقات کشوری که در واحد همدان برگزار میشود، شرکت می‌کند.»


دانشگاه آزاد اسلامی واحدشهربابک


به گزارش آنا، مراسم گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای به همت حوزه معاونت دانشجویی واحدشهربابک با حضور رئیس ورزش و جوانان شهرستان، هیات ورزش زورخانه‌ای شهربابک و مسئول تربیت بدنی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


سفلایی مسئول تربیت بدنی واحد شهربابک درباره ورزش پهلوانی و اقتدای همه ورزشکاران به امام علی (ع) صحبت کرد.


حسین سبزعلیان معاون فرهنگی دانشجویی این واحد نیز با تبریک این روز به ورزشکاران و جامعه ورزشی، گفت:«دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ورزشی است که بتواند روحیه جوانمردی و پهلوانی را در جامعه زنده کند و الگوی ما باید امام اول شیعیان حضرت علی (ع) باشد.»


محمودی رئیس واحد شهربابک، گزارشی از همایش و زیارت مقبره شیخ صدوق و جهان پهلوان تختی،که به این مناسبت انجام شد، ارائه کرد.



دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر


نخستین دوره آموزشی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت وابسته به واحد ماهشهر برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا، مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با اعلام این خبر اظهار کرد: «هدف از برگزاری این دوره‌ها از سوی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت واحد ماهشهر ارائه آموزش‌هایی در قالب دوره‌های تخصصی و کاربردی به دانشجویان، مدیران، کارکنان و کارشناسان حرفه‌ای در راستای ارتقای سطح توانمندی و دانش این افراد است.»


دکتر حمید نیل‌ساز دزفولی درباره برگزاری این دوره آموزشی، اظهار کرد: «این دوره‌ آموزشی با عنوان پیاده‌سازی الگوریتم ژنتیک به وسیله نرم‌افزار ++C ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی برگزار شده است.»


وی با بیان اینکه تدریس این دوره آموزشی بر عهده دکتر سید علی علوی فاضل عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی واحد ماهشهر بوده است، تصریح کرد: «با پیگیری‌های صورت گرفته در حال انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان و شهرداری بندرماهشهر برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی این نهادها و سازمان‌ها از سوی اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی در این مرکز آموزشی تخصصی است.»


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق
تربیت بدنی واحد بافق در اجرای زنگ ورزش هفتگی، مسابقه نقاشی و طناب کشی برگزار کرد.


به گزارش آنا، تربیت بدنی این واحد دانشگاهی در اجرای برنامه زنگ ورزش که بصورت هفتگی در دانشگاه، برگزار می‌شود، مسابقه نقاشی بر روی پارچه با موضوع « ورزش» برای فرزندان کارکنان دانشگاه برگزار کرد.


در این زنگ ورزش که در پارک آبشار شهرستان بافق برگزار شد، یک دوره مسابقه طناب‌کشی بین پدران و پسران کارکنان واحد بافق اجرا شد که به برگزیدگان هر دو مسابقه، هدایایی اهدا شد.




دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور


کیوان شیخی مسئول امور دانشجویی، فرهنگی و تربیت بدنی واحدکنگاور به عنوان عضو شورای ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه انتخاب شد.


نخستین دوره انتخابات شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با حضور نماینده سازمان مرکزی جمشید همتی، دبیر هیات امنا و رئیس دبیرخانه هیات امنا و مسئولان تربیت بدنی واحدها و مراکز استان کرمانشاه برای تعیین رئیس و اعضای این شورا به میزبانی واحد کرمانشاه برگزار شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه


کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر ویژه کارکنان و اعضای هیات علمی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه برگزار شد.


به گزارش آنا، در این کارگاه علاوه بر آشنایی با علت‌های روی آوردن افراد به مواد مخدر، روش‌های مختلف تشخیص اعتیاد و نحوه استفاده از این روش‌ها برای شناسایی افراد معتاد آموزش داده شد.


این کارگاه به همت دفتر مشاوره دانشگاه با حضور رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه در سالن اجتماعات واحد مبارکه برگزار شد.


رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه و مدرس این کارگاه انگیزه‌های مختلف شیوع اعتیاد در را تشریح کرد و گفت: «فرآیند خودشناسی صحیح در جامعه با شناخت توانایی‌ها و استعدادهای افراد می‌تواند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.»


محمودی همچنین با معرفی انواع مخدرهای رایج، جنبه‌های اعتیادآور این مواد را بسیار جدی و مضر دانست و افزود: «شیشه با شیوع قابل توجه و سهولت مصرف، به خطری جدی برای نسل جوان تبدیل شده است. صنعتی بودن این ماده مخدر و اختلالات فکری و روحی ناشی از آن از دیگر عوارض و مضررات آن است.»


وی خاطرنشان کرد: «فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم تنها راه جلوگیری از شیوع موضوع اعتیاد به مواد مخدر است.»


محمدرضا صدقی مسئول دفتر مشاوره واحد مبارکه نیز هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را افزایش سطح آگاهی استادان و کارکنان این دانشگاهی دانست و گفت: «انشاءالله پیرامون سلامت روان کارکنان و به منظور آشنایی به آسیب‌های اجتماعی رایج در جامعه کارگاه‌هایی متنوع پیش‌بینی شده که در آینده برگزار خواهد شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج


دانشجوی واحد یاسوج نفر برتر بیست و یکمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن شد.


به گزارش خبرنگار آنا، مسلم انصاری دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج رتبه دوم رشته نرم‌افزار بخش دانشجویان بیست و یکمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت را کسب کرد.


این جشنواره هر ساله با همت اداره کل فعالیت‌های قرآن و عترت و مشارکت و همگاری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و کشف استعدادها و توانمندی‌های دانشگاهیان برگزار می‌شود.


بیست و یکمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت به میزبانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برگزار شد که استان کهگیلویه و بویراحمد با ارائه 100 اثر داشجویان، استادان و کارکنان در رشته‌های متنوع جشنواره همچون مقاله، پایان‌نامه، خوشنویسی، عکس، شعر، وبلاگ‌نویسی، نرم‌افزار، فیلم‌نامه‌نویسی و... شرکت کرد.


واحد یاسوج در جشنواره سال گذشته نیز در بخش عکس کارکنان حائز رتبه اول شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: قله دماوند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته