دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1395 - 09:05

انفجار بمب در باواریای آلمان

یک مرد سوری که درخواست پناهندگی‌اش در آلمان یک سال پیش رد شده بود، خود را در بیرون از یک فستیوال موسیقی در شهر آنسباخ آلمان منفجر کرد.
کد خبر : 104646

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، یک مقام ارشد ایالت باواریای آلمان گفت، یک مرد 27 ساله سوری که درخواست پناهندگی‌اش در آلمان یک سال پیش رد شده بود، یکشنبه شب خود را در بیرون یک فستیوال موسیقی در باواریا منفجر کرد. این چهارمین حمله خشونت بار در آلمان در طی کمتر از یک هفته گذشته است.


پلیس گفته، در جریان این انفجار که در شهر کوچک 40 هزار نفری آنسباخ در جنوب غرب نورمبرگ رخ داده، بمبگذار کشته شده و 12 تن دیگر زخمی شده‌اند که حال سه نفر از آنها وخیم است.


این حادثه، انتقادات فزاینده از سیاست درهای باز آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در خصوص پناهجویان را افزایش خواهد داد. بر اساس این سیاست، بیش از یک میلیون مهاجر طی یک سال گذشته وارد آلمان شده‌اند که بسیاری از آنها از جنگ در کشورهای افغانستان، سوریه و عراق گریخته‌اند.


یوآخیم هرمان، وزیر کشور ایالت باواریا به رسانه‌ها گفته است که هنوز مشخص نیست عامل حملات قصد انفجار انتحاری داشته یا اینکه بمب به اشتباه و زودتر از موعد منفجر شده است.


وی افزود: «عامل حملات دو سال پیش به عنوان پناهجو وارد آلمان شده بود و پیش از این دو بار برای انجام انفجارهای انتحاری اقدام کرده بود.»


این مقام ایالت باواریا اعلام کرد که مواد منفجره‌ای که از سوی این فرد سوری حمل می‌شد به اندازه‌ای قدرت داشته است که شمار بیشتری از افراد را مجروح یا قربانی بکند.


او همچنین گفت نمی‌تواند این موضوع را تکذیب کند که حملات متأثر از انگیره‌های اسلام‌گرایانه افراطی انجام شده باشد اما افزود که این موضوع همچنان محل تحقیق و بررسی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته