دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1395 - 21:08

لوزانو: هدف ما صعود از گروه است/ واژه‌های مناسبی درمورد ورزکار ملی بگویید

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: اگر روسیه از المپیک حذف شود، بحث تیم جایگزین آن هم بسیار مفصل و پیچیده خواهد بود.
کد خبر : 104614

به گزارش گروه ورزشی آنا، رائول لوزانو در حاشیه تمرین امروز تیم ملی والیبال گفت: «قبول دارم نتیجه‌ای که در والیبال ایران اتفاق افتاد، در ورزش ایران بی‌سابقه بوده است. تیم ملی به المپیک رسیده و همه از این بابت خوشحال هستند. همچنین باعث خوشحالی ما است که والیبال تنها ورزش تیمی کاروان ایران است.»


وی درباره کاربرد واژه‌های حماسه و قهرمان تصریح کرد: «ضمن احترام به نظرات شما، استفاده از واژه‌هایی مثل قهرمان و حماسه در خور یک ورزشکار ملی نیست. قهرمان به کسی گفته می‌شود که جانش را در راه کشورش ایثار می‌کند و حماسه نیز حادثه‌ای است که مردم در برهه‌ای از تاریخ کار متفاوتی انجام می‌دهند. من با کاربرد این کلمات در ورزش حرفه‌ای موافق نیستم.»


لوزانو ادامه داد: «در مدتی که تمرین داشتیم، به مشکل خاصی برنخوردیم و از روزهای باقیمانده هم استفاده خواهیم کرد. هدف ما صعود از گروه است که کار بزرگی برای ما به حساب می‌آید. نمی‌توانم از مردم درخواستی داشته باشم. آنها از ما حمایت کردند و من از تنها از آنها تشکر می‌کنم.»


سرمربی تیم ملی والیبال در خصوص حذف احتمالی روسیه از المپیک گفت: «حذف یک تیم در فاصله چند روز مانده به آغاز بازی‌ها خوشایند نیست و اصل ماجرا را باید از کمیته ملی المپیک روسیه پرسید. اگر روسیه از المپیک حذف شود، بحث تیم جایگزین آن هم بسیار مفصل و پیچیده خواهد بود.»


وی درباره تغییر قوانین مربوط به وقت استراحت در المپیک تصریح کرد: «دلیل عجله فدراسیون جهانی را برای این تغییر قوانین درک نمی‌کنم. آنها باید زودتر از این و در یک تورنمنت آزمایشی این تغییرات را ارزیابی می‌کردند.»


سرمربی تیم ملی والیبال در پایان درخصوص البسه کاروان ایران گفت: «برای ورزش کردن به المپیک می‌رویم و مدل نیستیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته