ایجاد رسانههای مجازی برای آموزش مهارتهای سواد رسانهای به مردم
به گزارش گروه فرهنگی آنا، مسئول کمیته رسانه های اجتماعی جشنواره و همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی تاکید کرد: کمیته رسانه های اجتماعی جشنواره و همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی توسط جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته ی ارتباطات و رسانه به صورت خودجوش و با هدف انجام مسئولیتهای اجتماعی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته ی ارتباطات، خبرنگاری و روابط عمومی دانشکده ی خبر، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی با موافقت دبیر کل همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی ایجاد شده است تا پاسخگوی مطالبات مردمی در حوزه ی سواد رسانه ای باشد.
وی خاطرنشان ساخت: آشنایی مردم با آسیب های رسانه های نوین، آموزش راهکارهای مصونیت از آسیب های فضای مجازی و تبیین نحوه ی استفاده از فرصت های فضای مجازی از جمله کارآفرینی، ثروت آفرینی و آموزش مهارتهای زندگی مهمترین اهداف تشکیل کمیته رسانه های مجازی جشنواره و همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی است.
وی ادامه داد: این کمیته در نظر دارد با تعامل و ارتباط سازنده با سایر مدیران رسانه های اجتماعی داخلی و خارجی زمینه توزیع محتوای تولید شده در دبیرخانه ی جشنواره و همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی و تقویت بیش از پیش سواد رسانه ای عموم مردم را فراهم نماید.
خسروانیان افزود: موضوع یادگیری و آموزش سواد رسانه ای باید به عنوان یک مسئولیت اجتماعی عمومی تلقی شود تا هم مردم، هم نخبگان و هم دولتمردان به صورت خودجوش در این زمینه گام بردارند.
وی یادآور شد: علاقه مندان به موضوع آموزش و یادگیری سواد رسانه ای و مسوولیت اجتماعی و مشارکت در نهضت سواد آموزی رسانه ای میتوانند از طریق کانال MLiteracy در تلگرام به این نهضت سواد آموزی بپیوندند.
همزمان با برگزاری جشنواره و همایش سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی در تهران، علاقهمندان جهت ارسال آثار و شرکت در همایش میتوانند به نشانی اینترنتی saramad.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/