دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1395 - 12:23
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌ و پرورش:

آموزش‌ و پرورش در مقطع متوسطه دوم با کمبود نیرو روبه‌رو نیست

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در دوره دوم متوسطه در نظام تعلیم و تربیت گفت: آموزش‌ و پرورش در مقطع متوسطه دوم با کمبود نیرو مواجه نیست.
کد خبر : 104428

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی زرافشان، اظهار کرد: با توجه به تغییر ساختار آموزش‌ و پرورش در دوره دوم و اینکه امسال پایه یازدهم تحصیلی در دوره دوم متوسطه حذف‌ شده و عملا این مقطع تحصیلی تا استقرار کامل ساختار جدید با دو پایه تحصیلی فعالیت می‌کند.


وی افزود: با توجه به این مهم امسال تا استقرار کامل ساختار آموزشی جدید و پایه‌های تحصیلی در نظام آموزشی کشور، با کمبود نیرو در آموزش‌وپرورش در این دوره تحصیلی مواجه نیستیم.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه از همه استان‌های کشور درباره وضعیت نیروی انسانی در مقطع متوسطه دوم استعلام شده است، تصریح کرد: تعدادی از استان‌های کشور از تراز منفی معلمان و کمبود نیرو در این دوره و مقطع تحصیلی در استان خود خبر داده‌اند و تعدادی دیگر از استان‌های کشور نیز اعلام کرده‌اند که در این مقطع مازاد نیرو داشته و آن را مدیریت کرده‌اند.


به گفته زرافشان، ممکن است در سال تحصیلی 97-98 که همه پایه‌های تحصیلی در دوره دوم متوسطه استقرار یافته و ساختار آموزشی آموزش‌ و پرورش کامل می‌شود؛ با کمبود معلم در این مقطع تحصیلی روبه‌رو شویم.


وی تصریح کرد: در این صورت نیز با توجه به ورودی‌های جدیدی که از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی و نیز استخدام فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها که از طریق آزمون ورودی جذب آموزش‌ و پرورش می‌شوند؛ این کمبود نیرو جبران خواهد شد.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌ و پرورش در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه سرانجام آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و پرورش و سهم مقطع تحصیلی متوسطه چگونه خواهد بود، عنوان کرد: همان‌طور که وزیر آموزش‌ و پرورش اعلام کرده است رایزنی‌هایی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در حال انجام‌ است تا ردیف‌هایی برای استخدام بگیریم.


زرافشان خاطرنشان کرد: در صورتی‌که ردیفی برای استخدام نیروی جدید به آموزش‌ و پرورش اختصاص پیدا کند از طریق این وزارتخانه رسما اعلام می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب