دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

3 هزار میلیارد تومان اسکناس و سکه در دست مردم

بانک مرکزی گزیده آمارهای اقتصادی تا پایان اردیبهشت ماه امسال را منتشر کرد.
کد خبر : 104414

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی از آمارهای بخش پولی و بانکی که شامل گزیده‌ای از آمارهای اقتصادی خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های سیستم بانکی است، حجم نقدینگی تا پایان اردیبشهت امسال حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.


بر این اساس حجم نقدینگی کشور در اردیبهشت‌ماه به ۱۰۳۸ هزار میلیارد تومان رسیده است که این رقم نسبت به پایان اسفندماه حدود ۱۰۱۷ هزار میلیارد تومان معادل ۲.۱ درصد افزایش را تجربه کرده است.


همچنین این آمار نشان می‌دهد که حجم نقدینگی در مقایسه با دو سال قبل یعنی اردیبشهت‌ماه 93 تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رشد داشته است.


از مجموع ۱۰۳۸ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور حدود ۹۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب شبه پول( سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار، قرض‌الحسنه پس‌انداز)، ۱۲۷ هزار میلیارد تومان پول و حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان نیز اسکناس و سکه در دست مردم است.


بر اساس این گزارش حجم اسکناس و مسکوک در دست اشخاص در اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته 6.8 درصد رشد داشته است. این در حالی است که حجم نقدینگی کل نیز در ماه مذکور نسبت به اردیبهشت‌ماه سال 94 معادل 29.7 درصد افزایش را نشان می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته