دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1395 - 15:30
در گفت‌و‌گو با آنا؛

حسن رحیمی: برنامه‌ریزی غلط، مدال المپیک لندن را از چنگم در آورد/ مدال گرفتن در وزن 57 کیلو سخت است

آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم تیم کشتی ایران در المپیک گفت: تمرینات ما نسبت به چند روز گذشته سبک‌تر دنبال می شود چرا که من کمی اضافه وزن دارم و قرار است یک هفته مانده به المپیک در حدود 6 الی 7 کیلو وزن کم کنم.
کد خبر : 104412

حسن رحیمی آزادکار وزن 57 کیلوگرم در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره آخرین روزهای تمرینی قبل از اعزام به المپیک ریو گفت: «تمرینات سخت و فشرده ای را پشت سر می گذاریم و روز و شب در اردو هستیم و تمرین می کنیم.»


وی افزود:« ما بعد از اینکه از رقابت های جام جهانی برگشتیم به صورت مدوام در حال تمرین هستیم و حتی قبل از این مسابقات هم تمرینات سخت و سنگین دنبال می شد و یکی از دلایل ناکامی برخی کشتی گیران در مسابقات جهانی آمریکا به دلیل فشردگی تمرینات و سنگینی بدن آنها بود و نمی توانستند خوب کشتی بگیرند. هم اکنون با صلاحدید کادر فنی هشت روز مانده به المپیک تمرینات را سبک‌تر انجام می‌دهیم و بیشتر بر روی کارهای سرعتی تمرکز داریم.»


رحیمی با تاکید بر اینکه تمام هدف تیم کسب مدال خوش رنگ المپیک است، عنوان کرد: «آرزوی هر ورزشکاری رسیدن به المپیک و کسب مدال این رقابت ها است. ما زمانی که به مسابقات جام جهانی رفتیم و قهرمان شدیم تمرینات را به همان فشردگی ادامه دادیم تا بدن‌هایم به شرایط سخت المپیک عادت کند.»


آزادکار 57 کیلوگرم کشورمان در پاسخ به اینکه مشکل اضافه وزن ندارد، عنوان کرد: «‌اضافه وزن من نسبت به حریفانم کمتر است و در حدود 5 الی 6 کیلوگرم اضافه وزن دارم که قرار است یک هفته مانده به المپیک آن را کاهش دهم. البته که کشتی گرفتن با وزن اضافه کمی سخت است و روند کار را کند می کند اما حریفان من همگی 10 کیلوگرم اضافه وزن دارند که شرایط من نسبت به همه آنها بهتر است.»


رحیمی در مورد ناکامی‌هایی که در این چندسال اخیر در مسابقات رسمی از جمله المپیک لندن داشته است، عنوان کرد: «‌من در المپیک لندن هم می‌توانستم صاحب مدال شوم اما متاسفانه برنامه ریزی‌های غلط، من را به دردسر انداخت چرا که مجبور شدم یک کشتی اضافه بگیرم و با توجه به اینکه وزن هم کم کرده بود ریکاوری مناسبی نداشتم و کشتی را واگذار کردم. اما شرایط با چهار سال پیش فرق کرده است. من در این مدت تجربه بیشتری نسبت به المپیک لندن کسب کردم. ضمن اینکه در مسابقات لاس وگاس هم می‌توانستم به جای مدال نقره به مدال طلا برسم.»


نایب قهرمان رقابت‌های جهانی آمریکا ادامه داد: «در حال حاضر بیشترین کشتی گیران 61 کیلوگرمی در وزن 57 کیلوگرم کشتی می گیرند و این نشان می دهد در سبک وزن ما کار بسیار سختی داریم. کشتی گیر آذربایجانی با 60 کیلوگرم قرار است در المپیک با کاهش وزن در وزن من کشتی بگیرد. طبیعی است که با این وضعیت، شرایط برای ما کمی سخت‌تر می شود.»


وی در پایان گفت: «‌نه تنها من بلکه همه کشتی گیرانی که در تیم آزاد کار می کنند تنها با این هدف بر روی تشک می روند که خوش رنگ ترین مدال المپیک را از‌آن خود کنند. شرایط بسیار سخت است و المپیک هم میدان کسب تجربه نیست و همه بهترین ها در آنجا حضور دارند اما ما هم تا لحظه آخر تلاش می کنیم تا دل هواداران این رشته را شاد کنیم. به طور حتم آروزی هر ورزشکار رسیدن به المپیک و کسب مدال این رقابت ها است. امیدوارم کاروان ورزشی ایران با دست پر از برزیل برگردد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته