دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1395 - 10:17

بان‌ کی مون حمله تروریستی کابل را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستی روز گذشته به تجمع هزاره‌ها در کابل را که 80 کشته و 231 مجروح برجای گذاشت، محکوم کرد.
کد خبر : 104359

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، بان کی مون، در بیانیه‌ای آورده است:‌ «دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستی در کابل را که در جریان راهپیمایی جنبش روشنایی هزاره‌ها صورت گرفت، محکوم کرد و مراتب تسلیت خود را به خانواده این قربانیان ابراز داشت. »


دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین خواستار برقراری عدالت برای مسئولان این انفجار شد.


در میان کشته شدگان این انفجار اعضای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نیز دیده می‌شوند که برای تامین امنیت این راهپیمایی در محل حضور داشتند.


درهمین حال، نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز این حمله را محکوم کرده و گفت که اسلام آباد با دولت افغانستان در این برهه از زمان همدردی می کند و یکپارچه است.


وی در پیام تسلیت خود به اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان به شدت این انفجارها را محکوم کرد و مراتب تاسف و همدردی خود را با خانواده قربانیان درمیان گذاشت.


وی در بیانیه خود آورده است: «تروریسم دشمن مشترک ماست و ما باید با همکاری و اقدامات مشترک آن را از بین ببریم. پاکستان در امر مقابله با تروریسم پیشرو است و هرکاری که بتواند برای از میان برداشتن تروریست‌ها انجام می‌دهد.»


وزارت خارجه پاکستان نیز این حمله را محکوم کرده و در بیانیه‌ای آورده است: دولت و مردم پاکستان مراتب تسلیت خود را به خانواده قربانیان این حمله تروریستی ابراز داشته و تمامی تلاش خود را برای حذف این دشمن به کار می‌گیرند.


آصف علی زرداری، رئیس‌جمهوری سابق پاکستان نیز به شدت این حمله را محکوم کرده و گفت: «مردم افغانستان مردمی شجاع هستند و این حملات تنها باعث تقویت آنها برای حل مساله شبه نظامی گری می‌شود. حملات تروریستی در منطقه و جهان باید با همکاری بین المللی از بین برود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته