دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1395 - 10:27
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبر داد :

اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای کیفیت آموزشی

معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای کیفیت آموزشی کشور خبر داد.
کد خبر : 104352

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدرضا واعظ مهدوی در اختتامیه جشنواره کشوری هنرهای تجسمی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در سمنان، اظهار کرد: امسال برای ارتقای کیفیت آموزشی سعی کردیم که سرمایه گذاری‌هایی را انجام دهیم.


وی با اشاره به اینکه در این راستا بیش از 5 هزار میلیارد ریال اعتبار به ارتقای کیفیت آموزشی اختصاص یافته است، افزود: در سه ماهه نخست امسال نیز یک هزار میلیارد ریال آن تخصیص یافت.


معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه این سازمان سیاست‌های دیگری را نیز برای ارتقای مهارت‌های دانش آموزان دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: بحث حمایت از آموزش‌های پیش دبستانی نیز در دستور کار ما قرار گرفته است.


واعظ مهدوی تصریح کرد: در این راستا 500 میلیارد ریال برای آموزش‌های پیش دبستانی ویژه مراکز پیش دبستانی دوزبانه اختصاص یافته است.


وی عنوان کرد: برداشت ما این است که دانش آموزان باید قبل از شروع تحصیل از زمان حضور در دوره‌های پیش دبستانی توانمندسازی شوند و توجه به این مهم سبب می‌شود تا دوران تحصیل آنها بسیار موفقیت‌آمیز‌تر باشد.


معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه این سازمان سعی کرده است تا توجه ویژه‌ای را برای مناطق محروم داشته باشد، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نقاط مورد توجه ما استان سیستان و بلوچستان است.


واعظ مهدوی گفت: شاخص‌های آموزشی در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان از دیگر نقاط کشور بسیار عقب است و بر همین اساس به این مناطق اعتبارات ویژه‌ای اختصاص داده داده شد.


معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به ضرورت انسداد مبادی بی‌سوادی، خاطرنشان کرد: در وزارت آموزش و پرورش و مجموعه نهادها مانند نهاد ریاست جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر بخش‌های موجود کشور، استانداری‌ها برای انسداد مبادی بی‌سوادی و جلوگیری از ترک تحصیل اقدامات هماهنگی را سازمان داده‌اند.


واعظ مهدوی با اشاره به لزوم توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق باسوادی کامل در کشور تصریح کرد: در این راستا بنیاد مستضعفان پذیرفته است که برای ساخت بیش از یک هزار مدرسه در کشور کمک کند و اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز به این موضوع کمک می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته