دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1395 - 16:42
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تحول در آموزش و پرورش بدون تحول در نیروی انسانی مقدور نیست

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر لزوم ایجاد تحول در نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: تحول در آموزش و پرورش بدون تحول در نیروی انسانی مقدور نیست.
کد خبر : 104219

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمیدرضا کفاش در همایش پنجمین جشنواره کشوری تجارب برتر تربیتی که با حضور جمعی از مدیران کل آموزش و پرورش ،معاونین پرورشی و مسوولان امور تربیتی سراسر کشور در شیراز برگزار شد، گفت: جشنواره تجارب برتر تربیتی، یکی از برنامه‌های جذابی است که در حوزه امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود و امسال نیز پنجمین دوره این جشنواره در شهر شیراز در حال برگزاری است.


وی افزود: در این برنامه با فراخوان از همه دست اندرکاران آموزش و پرورش، تجربه‌های عملی و برتر تربیتی همکاران را که در دوران خدمت آنها انجام شده جمع آوری کرده و مجموعه این تجربیات، در مراحل مختلف بررسی و منتخبان آن نیز به سطح کشور معرفی می‌شوند.


کفاش با بیان اینکه از ویژگی این تجربیات، قابل تعمیم بودن آن در سطح کشور است، افزود: مجموعه این تجربیات نیز در کتابی به صورت مدون منتشر شده و در اختیار همکاران فرهنگی قرار داده می‌شود تا مورد استفاده قرار گیرد.


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: راه تاثیر گذاری تربیتی، تسخیر قلب متربی است که عمده راز و رمز تربیتی است و بهترین تجارب تربیتی در سایه ارتباط و دوستی مربی و متربی شکل می‌گیرد.


کفاش تربیت را ثمره و محصول آموزش عنوان کرد و افزود: حرکت در هر بخشی از آموزش و پرورش باید از معلمان ابتدایی که آغازگر تربیت هستند شروع شود.


وی با تاکید بر تربیت متوازن، تلاش برای تربیت دانش آموزان در همه ساحت‌های تربیتی را مهم دانست و گفت: سند تحول بنیادین، تربیت متوازن و ارتباط ساحت‌های مختلف تربیتی را به عنوان زیر بنای تربیتی مطرح کرده چرا که تربیت تک بعدی زیان آور است.


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بر لزوم ایجاد تحول در نیروی انسانی تاکید کرد و افزود: تحول در آموزش و پرورش بدون تحول در نیروی انسانی مقدور نیست.


کفاش افزود: باید نیروهای تازه کار آموزش و پرورش که محصول دانشگاه فرهنگیان است را در کنار نیروهای زبده قرار داد تا با انتقال تجربه از نسل قدیم به نسل جدید زمینه این تحول فراهم شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب