دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1395 - 14:05

پدر شهریاری به دنبال علت شکستگی دست نوزادش؛ پیگیری 10 روزه فعلا به نتیجه نرسیده است + تصاویر

بازوی نوزادی حین زایمان طبیعی در یکی از بیمارستان‌های وابسته به تامین اجتماعی شهریار دچار شکستگی شد.
کد خبر : 104099

سارا امیری، گروه اجتماعی- محمدتقی اشرف، پدر این نوزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا می‌گوید: بیست و سوم تیر به دنبال درد زایمان همسرم به بیمارستان تامین اجتماعی شهریار مراجعه کردیم و بلافاصله همسرم به اتاق عمل منتقل شد و بعد از گذشت ساعت‌ها سلامتی همسر و نوزادم را اطلاع دادند. بعد از گذشت سه ساعت توانستم به ملاقات همسر و فرزندم بروم. از لحظه‌ای که به من گفتند می‌توانم همسرم را ببینم تا پشت در اتاق، لحظه‌های شادی را با تولد نوزادم تصور می‌کردم و تا قبل از باز کردن در، ذوق و شوق دیدن چهره شاداب همسرم را داشتم که «محمد ارمیا» را در آغوش گرفته و منتظر آمدن من است اما وقتی در اتاق باز شد دیدم همسرم به شدت ناراحت است و گریه کرده و محمد ارمیا را در آغوش ندارد. با ترس و دلهره از همسرم پرسیدم چه اتفاقی افتاده و او با صدای لرزان و گریه کنان گفت که فرزندمان هنگام تولد دچار شکستگی دست شده است.


وی می‌افزاید: بلافاصله به سراغ مسئولان زایشگاه رفتم اما آنها ابتدا گفتند نوزاد دچار در رفتگی شده اما بعد اعلام کردند علت این حادثه «فلج ارب» است اما بعد از گذشت چند ساعت و ادامه پیگیری‌ها مسئولان گفتند نوزاد در هنگام تولد در کانال زایمان گیر کرده بود و دچار «فلج ارب» شده است که اصولا بعد از گذشت چند ماه بیش از 95 درصد این نوزادان بهبود می‌یابند و تنها درصد اندکی نیاز به جراحی پیدا می‌کنند. درک این موضوع برایم به‌شدت سخت بود برای همین به متخصص و جراح همسرم مراجعه کردم اما او اعلام کرد چنین ادعایی صحت ندارد و نوزاد در رحم مادر دچار این مشکل شده است اما این در حالی است که تمام نتایج قبل از زایمان، سلامت نوزادمان را تائید کرده بود.




اشرف در ادامه یادآور شد: محمد ارمیا به دلیل شدت درد دچار تب و افزایش تنفس شده بود به همین دلیل او را به بخش نوزادان منتقل کردند تا زیر دستگاه قرار بگیرد. پزشکان ارتوپد فرزندم را معاینه کردند اما متوجه شکستکی نشدند. تا اینکه همسرم روز دوم با من تماس گرفت و گفت متخصص اطفال «محمد ارمیا» را معاینه کرده و دستور عکس اورژانسی داده که در نهایت نتایج عکسبرداری‌ها، شکستگی را تائید کرده است که با اجازه کتبی از ما نوزادمان را به اتاق عمل منتقل کردند و آتل گچی به دستش بستند.


وی با بیان اینکه 10 روز است از تولد نوزادمان گذشته اما هنوز دلیل شکستگی دست نوزادمان مشخص نشده است، عنوان کرد: هر یک از مسئولان دلیل مختلفی مانند گیر کردن بچه در کانال زایمان، همکاری نکردن همسر در روند زایمان، بالا بودن وزن بچه (4 کیلوگرم)، فلج ارب و ... را مطرح کرده‌اند و تاکنون جواب روشنی به ما داده نشده است.


محمد تقی اشرف می‌گوید: من از مسئولان بیمارستان به دلیل این سردرگمی و مشخص نشدن علت این حادثه شکایت کرده‌ام تا اگر قصوری رخ داده باشد حتما به‌ آن رسیدگی شود.


وی می افزاید : در حال حاضر وضعیت محمد ارمیا خوب است و تنها می‌تواند انگشتان خود را به صورت محدود حرکت دهد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته