دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1394 - 14:42
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

افزایش گشت‌های مراقبتی در روز طبیعت/ ایجادکنندگان آتش‌سوزی از 3 ماه تا 10 سال زندان می‌شوند

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در روز طبیعت گشت‌های مراقبتی برای حفاظت از منابع طبیعی را افزایش خواهیم داد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف و آسیب به محیط‌زیست با ۱۵۰۴ تماس بگیرند.
کد خبر : 10409

به گزارش گروه اجتماعی آنا، سرهنگ قاسم سبزعلی در خصوص اقدامات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برای روز طبیعت اظهار کرد: افزایش گشت‌های مراقبتی، چاپ تابلوهای تبلیغاتی و بروشورهایی با مضامین حفاظت از منابع طبیعی و مراتع و آگاه‌سازی مردم نسبت به سامانه ۱۵۰۴ از جمله اقداماتی است که برای روز آشتی انسان با طبیعت و سیزدهبدر انجام گرفته است.


فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از اجرای مانورهای خودرویی و موتوری در تمامی استان‌های کشور خبر داد و افزود: بهره‌گیری از مشارکت مردمی و سازمان‌های مردم نهاد نیز موضوعی است که امسال مورد توجه قرار گرفته تا با کمک مردم بتوانیم از منابع طبیعی بهتر حفاظت کنیم.


وی در ادامه از مردم خواست تا از طریق سامانه ۱۵۰۴ تخلفات و حوادث در اراضی ملی را اطلاعرسانی کنند و گفت: گزارش‌های مردمی از تخلفات، تصرفات و تغییر کاربری‌های غیرقانونی می‌تواند باعث کاهش این مسائل شود.


سبزعلی با بیان که در ایام طبیعت به دلیل افزایش حضور مردم در منابع طبیعی احتمال وقوع حریق نیز افزایش می‌یابد، گفت: خوشبختانه از ابتدای تعطیلات نوروز بروز حریق به شکل وسیع رخ نداده است و فقط بخشی از پارک جنگلی چیتگر شامل لاشبرگ دچار حریق شد که با حضور به موقع آتش‌نشانی اطفاء شد.


وی انباشت زباله و حریق را دو عامل خسارت به منابع طبیعی حاصل از حضور مردم در طبیعت دانست و گفت: خوشبختانه بارندگی‌های اخیر به کاهش تعداد فقره‌های حریق کمک کرده است.


فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری درباره قوانینی که برای ایجاد آتش‌سوزی درجنگل‌ها وجود دارد، گفت: ‌ برای کسانی که بر حسب سهل‌انگاری باعث ایجاد حریق می‌شوند مجازاتی برابر با سه ماه تا یک سال حبس و همچنین پرداخت جریمه مقرر شده است و برای افرادی که به عمد اقدام به ایجاد حریق می‌کنند از یک تا ۱۰ سال حبس با پرداخت جریمه سنگین در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته