دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1395 - 12:33
با حضور وزیر بهداشت

بیمارستان شماره 2 شهید رجایی کرج افتتاح شد/ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه سلامت

وزیر بهداشت بر ضرورت حضور سرمایه‌گذاران در بخش سلامت تاکید کرد و گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی در حوزه سلامت مشارکت کرده و ورود آنان به حوزه سلامت تسهیل شود و امیدواریم که طرح تحول سلامت در مجلس فعلی و با کمک دولت هیچ‌گاه متوقف نشود.
کد خبر : 104071

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حسن هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان 150 تختخوابی کوثر استان البرز اظهار کرد:‌ ساخت 720 تخت بیمارستانی طی 18 ماه با حداقل هزینه‌ها و امکانات اقدام ارزشمندی است که از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی استان البرز صورت گرفت. همچنین 3 دانشکده و 30 اتاق عمل به بهره‌برداری رسیده است که در مجموع این اقدامات تخت‌های ویژه این استان دو برابر شد.


وی ادامه داد: برای رسیدن به شاخص تخت بیمارستان در کشور باید به حداقل 2/6 تخت به ازای هر هزار نفر برسیم. در حالی‌که برای رسیدن به این هدف تا چند دهه آینده نیز نمی‌توانیم به آن دست یابیم. بر همین اساس لازم است تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمهیداتی را در نظر گرفته و دولت نیز آن را بپذیرد تا بتوانیم پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای در این زمینه داشته باشیم.


وی ادامه داد: باید فرصتی را برای مشارکت سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی در حوزه سلامت ایجاد و از بیمه‌ها حمایت کنیم، زیرا وقتی سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند نباید به مردم فشار وارد شود و با قیمت‌های فعلی خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند. بنابراین باید شرایط ورود سرمایه‌گذاران به حوزه سلامت را ساده‌تر کنیم.


وزیر بهداشت ادامه داد: امروز در اولین سفر به استان البرز 210 پایگاه بهداشت و 67 مرکز جامع خدمات سلامت افتتاح شد که در قالب آن 2/5 میلیون نفر تحت پوشش شبکه بهداشت قرار گرفتند و امیدوارم طرح تحول سلامت در مجلس فعلی و با کمک دولت به قوت خود ادامه یابد.


به گزارش آنا، مساحت کل زمین بیمارستان شهید رجایی 7750 مترمربع و زیربنای آن 6هزار متر مربع بود که اکنون به 9هزار مترمربع افزایش پیدا کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته