دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1395 - 09:51

تب افزایش بهای مسکن و اجاره در تابستان

تب افزایش قیمت در بازار خرید و فروش مسکن و رشد نرخ‌های بازار اجاره هر ساله در فصل تابستان بالا می‌گیرد و در تیرماه امسال نیز نرخ‌ها در هر دو بازار رشد 0.6 درصدی را تجربه کرده است.
کد خبر : 104066

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران قیمت مسکن و بهای اجاره در تیرماه امسال نسبت به خردادماه 0.6 درصد رشد را نشان می‌دهد. این در حالی است که شاخص قیمت در این دو گروه در تیرماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته با رشد 5.7 درصدی همراه بوده‌اند.


همچنین اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که قیمت مسکن و نرخ اجاره در 12 ماهه منتهی به تیرماه رشد 9.2 درصدی داشته‌ که به اعتقاد برخی، با شروع فصل تابستان و جابه‌جایی‌های اجاره‌نشین‌ها بیش از این آمار در بازار مشهود است.


همچنین شروع فصل تابستان امسال با اجرای مصوبه کاهش نرخ سود بانکی شورای پول و اعتبار همراه بود که همین امر به اذعان مسئولان وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه مشاوران املاک می‌تواند تا حدودی موجبات افزایش بهای اجاره در بازار مسکن را رقم بزند.


حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نیز معتقد است کاهش نرخ سود موجب بالا رفتن قیمت‌ها به صورت جزئی در بازار مسکن می‌شود.


آن‌طور که پیش‌بینی‌ها و رصد بازار مسکن نشان‌ می‌دهد با کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی،موجران رغبت کم‌تری برای دریافت ودیعه مسکن و سرمایه‌گذاری آن در بانک دارند و در مقابل نرخ اجاره‌بها در این بازار رو به افزایش رفته است. موضوعی که مرکز آمار نیز آن را تائید می‌کند و به نظر می‌رسد در ماه‌‌های آتی که تب جابه‌جایی‌ها در بازار مسکن برای خرید و فروش و اجاره بالاتر می‌رود، افزایش قیمت‌ها بیشتر خود را نشان دهد.


خبرنگار آنا برای بررسی وضع بازار مسکن و افزایش نرخ‌ها در آن، قیمت تعدادی از آپارتمان‌های فروشی در سطح تهران را در ادامه آورده است.


در بازار خرید و فروش مسکن، 43 متر آپارتمان در منطقه کارون همراه با آسانسور، انباری و پارکینگ 145میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین در محدوده یوسف آباد - کاج شمالی 42متر آپارتمان بازسازی شده 240 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است.


در خیابان امام خمینی بین جیحون و یادگار 41 متر آپارتمان نوساز با شرایط 35 میلیون تومان رهن، 20 میلیون تومان وام و 82 میلیون تومان وجه نقد فروخته می‌شود. در نبردشمالی- پاسدارگمنام نیز 45 متر آپارتمان 6 سال ساخت در طبقه سوم و تک واحدی به همراه آسانسور و انباری 100 میلیون تومان به فروش می‌رسد.


قیمت 45متر واحد مسکونی بازسازی شده طبقه اول در خیابان نامجو - سلمان فارسی 130میلیون تومان است. همچنین حوالی مترو نواب یک واحد آپارتمان 43متری1خوابه در طبقه3 همراه با کابینت فلزی، کف موکت و 8 متر انباری 125میلیون فروخته می‌شود.


در اشرفی اصفهانی - 22 بهمن 45 متر آپارتمان یک خوابه همراه را پارکینگ و انباری به قیمت 205 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. در خیابان منصور نیز قیمت یک آپارتمان 45متری کلید نخورده و نوساز در طبقه اول با پارکینگ متری 2 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد.


42 متر واحد مسکونی در پیروزی – شکوفه با 50 میلیون تومان وام، 30میلیون تومان رهن و 20 میلیون تومان نقد و 40 متر آپارتمان در همین محدوده مکانی در طبقه چهارم با 50 میلیون تومان وام، 30 میلیون تومان رهن و 40 میلیون تومان وجه نقد به فروش می‌رسند.


در مشیریه هم 45متر آپارتمان به همراه پارکینگ و انباری با شرایط 40 میلیون تومان وام، 20 میلیون تومان رهن و 35 میلیون تومان نقد فروخته می‌شود. در گلبرگ غربی هم یک واحد 44 متری با پارکینگ و انباری با 116 میلیون تومان وجه نقد به فروش می‌رسد. این آپارتمان از وام 20 میلیون تومانی و رهن 29 میلیون تومانی برخوردار است.


آپارتمان 57 متری در فردوس غرب شقایق جنوبی در طبقه اول بازسازی شده و همراه با انباری 210 میلیون تومان قیمت خورده است. در جنت‌آباد هم 60 متر 2 خوابه در طبقه دوم 260 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است.


در منطقه پیامبر غربی - مطهری57متر واحد مسکونی یک خواب با 7 سال قدمت 275 میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین در آیت‌اله کاشانی – تعاون 57 متر بازسازی شده یک خوابه در طبقه دوم با پارکینگ، انباری و تراس 215 میلیون تومان قیمت دارد.


58 متر نوساز در طبقه اول آپارتمانی در ساقدوش-کیماسی 325 میلیون تومان و 59 متر آپارتمان همین ساختمان در طبقات سوم و پنجم 340 میلیون تومان آگهی شده است.


در محدوده نواب - هلال احمر 56 متر آپارتمان 5 ساله 2 خوابه تک‌واحدی در طبقه اول بدون‎ پارکینگ 105 میلیون تومان فروخته می‌شود. رودکی - بوستان سعدی هم60 متر آپارتمان نوساز یک خوابه با پارکینگ و انباری متری 4 میلیون تومان به فروش می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته