دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1395 - 11:34

آمریکا درباره پرداخت 300 میلیارد دلار غرامت به کوبا مذاکره می‌کند

جوزفینا ویدال، مدیر امور ایالات متحده وزارت امور خارجه کوبا روز جمعه گفت : «کوبا و ایالات متحده هفته آینده برای گفت‌وگوهای متقابل درباره  غرامت‌های اقتصادی ملاقات خواهند کرد.»
کد خبر : 104050

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی چین (شینهوا)، او در پست توئیتری خود نوشت که مقامات دو کشور در 28 و 29 جولای (6 و 7 مرداد) برای دومین بار درباره غرامت متقابل دیدار خواهند کرد.


دو طرف دسامبر (دی) گذشته اولین ملاقات را در هاوانا داشته و درباره موضوع غرامت‌هایی مربوط به خسارات ناشی از مخاصمه میان دو کشور همسایه در چند دهه گفت‌وگو کردند.


دو بخش جداگانه از غرامت‌ها موضوع مذاکره است. برای آمریکا‌، این خسارت‌ها مربوط به ملی کردن اموال شهروندان و شرکت‌‌های آمریکایی است. آمریکا خواهان 9 میلیارد دلار آمریکا برای این خسارت‌هاست. به هر حال این مبلغ بسیار کمتر از خساراتی است که از سوی کوبا به دلیل تحریم‌ها طلب شده است. مقدار این خسارات به 121 میلیارد دلار بابت خسارات اقتصادی و 181 میلیارد دلار بابت خسارات انسانی می‌رسد.


ویدال همچنین اعلام کرد که نمایندگان دو کشور در هفته جاری در هاوانا توافق مشترک برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر را امضا کردند.


در 20 جولای (29 تیر)، آمریکا و کوبا اولین سال آغاز روابط دیپلماتیک را جشن می‌گیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته