دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش قیمت میوه و خشکبار در بازار

قیمت اقلام میوه و خشکبار در نخستین ماه از تابستان و با عرضه میوه‌های تابستانی در بازار افزایش حدود 11 درصدی نسبت به ماه گذشته داشته است.
کد خبر : 104006

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، هر ساله با آغاز فصل تابستان و عرضه میوه‌های رنگارنگ این فصل عموما قیمت‌ها با افزایش همراه می‌شوند که گزارش تورم مرکز آمار نیز افزایش 11.6 درصدی قیمت‌های میوه و خشکبار در تیرماه را نشان می‌دهد.


بر اساس اعلام مرکز آمار نرخ تورم در تیرماه امسال تک رقمی و عددی معادل 9 درصد را نشان می‌دهد. اما در این میان گوشت قرمز و سفید در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل 12.3 درصد رشد قیمت داشته‌اند.


همچنین شاخص کل قیمت‌ها نشان می‌دهد که گروه‌های گوشت قرمز و گوشت ماکیان، سبزیجات، دخانیات، آموزش، آب، برق و سوخت نیز نسبت به ماه مشابه سال گذشته تورمی بیش از 9 درصد را تجربه کرد‌ه‌اند.


گوشت قرمز و گوشت ماکیان 13.3 درصد، سبزیجات 10 درصد، دخانیات 12.8 درصد، آب، برق و سوخت 15.6 درصد و آموزش 14.8 درصد تورم را شاهد بوده‌اند.


از سویی قیمت آب، برق و سوخت در بازه دوازده ماهه منتهی به تیرماه امسال رشد 29 درصدی داشته که این امر را می‌توان در راستای سیاست وزارت نیرو برای واقعی کردن نرخ برق و سوخت دانست.


در تیرماه قیمت شیر، پنیر و تخم مرغ هم نسبت به خردادماه 0.1- درصد کاهش داشته‌اند. گروه هتل‌ و رستوران‌ها نیز در دوازده ماه منتهی به تیرماه 95 با تورم 11.6 درصدی مواجه شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آب برق تورم میوه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته