دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1395 - 10:25

سفر هیأت عالی‌رتبه عربستان به اسرائیل

یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد که افسر سابق سازمان اطلاعات عربستان در رأس هیأتی عالی‌رتبه در سفر به تل آویو با شماری از مسئولان اسرائیل ملاقات کرد.
کد خبر : 103977

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه هاآرتص نوشت: «انور عشقی هفته گذشته در سفر به تل‌آویو با دوری گولد، مدیرکل وزارت امورخارجه اسرائیل و شماری از اعضای کنسیت (پارلمان) دیدار و گفت‌وگو کرد.»


هاآرتص افزود: «انور عشقی در رأس هیأتی عالی‌رتبه وارد اراضی اشغالی فلسطین شد و شماری از دانشگاهیان و سرمایه‌گذاران نیز او را در این سفر همراهی می‌کردند.»


به‌نوشته این روزنامه، هیأت سعودی در این ملاقات راه‌های پیش‌برد فرایند صلح در خاورمیانه بر اساس طرح صلح عربی را بررسی کرد.


خبرگزاری روسیاالیوم گزارش کرد که انور عشقی در گذشته پست‌های متعددی را در ارتش عربستان برعهده داشت و امروز یک ژنرال بازنشسته است. وی همچنین مدتی در وزارت امور خارجه عربستان مشغول بود و اکنون رئیس پژوهشکده سعودی مطالعات راهبردی است.


به‌نوشته هاآرتص، روابط عشقی و دولت سعودی و دربار پادشاهی مشخص نیست، ولی با وجود آنکه این سفر به صورت غیررسمی انجام شده، غیرممکن است که هیأت مذکور بدون موافقت دولت سعودی راهی اراضی اشغالی فلسطین شده باشد.


عشقی و دوری گولد در سال 2015 (1394) نیز پس از چند ملاقات غیرعلنی در واشنگتن، در برابر رسانه‌ها با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.


هیأت سعودی همچنین پس از تل‌آویو به رام‌الله رفت و با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.


طبق این گزارش، انور عشقی در این سفر علاوه بر دوری گلد و مردخای، با نمایندگان احزاب اسرائیلی ملاقات کرد و آنان در این دیدار از ارتقای روابط دوجانبه استقبال کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته