دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1395 - 14:55
در گفت‌وگو با آنا

مرادی: استرس خاصی ندارم/ تیم وزنه‌برداری می‌تواند بهتر از لندن عمل کند

وزنه‌برداردسته 94 کیلوگرم تیم ملی گفت: شرایط خوبی فراهم شده تا در ریو مدال طلا را به دست آورم.
کد خبر : 103867

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، یکی از ورزشکاران المپیکی وزنه‌برداری ایران که به خاطر معضل دوپینگ زمان زیادی را برای حضور در تیم ملی از دست داد،‌ حالا پس از پشت‌سر گذاشتن دوران محرومیت خود یکی از مسافران ریو شده و با توجه به رکوردشکنی که در رقابت‌های بین‌المللی فجر در تهران انجام داد،‌حالا این شانس را دارد تا در برزیل مدال با ارزشی را بالای سر ببرد.


مرادی در خصوص آخرین وضعیت خود به خبرنگار آنا، گفت: «جا دارد اول از همه به بهادر مولایی تسلیت بگویم. واقعا جای او در ریو خالیست و امیدوارم هر چه زودتر سلامتی اش را به دست بیاورد. یکایک بچه‌ها به شدت از مشکلی که برای او به وجود آمده ناراحت هستند.»


وی ادامه داد: «من در سال‌های گذشته تمرینات خوبی را برگزار کردم و به خصوص در یک‌سال اخیر رکوردهایم را به خوبی ترقی دادم. با توجه به تجربه‌ای که از دوره پیش المپیک دارم، خیلی امیدوارم که در ریو روی سکو بروم. البته المپیک جای بهترین‌هاست و من هم باید ثابت کنم یکی از بهترین‌ها هستم. در این میان عده‌ای می‌گویند که تیم وزنه‌برداری به واسطه مصدومیت بهداد سلیمی و رکوردهایی که بچه‌ها زدند،‌شانس زیادی ندارد تا افتخارات لندن را تکرار کند اما واقعیت این است که ما رشد قابل قبولی در ماه‌های اخیر داشتیم و در فرصا باقیمانده رکوردهای مان نیز ترقی می کند.»


وزنه‌برداردسته 94 کیلوگرم تیم ملی در مورد اینکه انتظارات با رکوردشکنی او در جام فجر بالا رفته،‌ یادآور شد: «جو اردوی تیم ملی وزنه‌برداری اصلا به این گونه نیست که ملی‌پوشان این استرس را داشته باشند که در صورت نرسیدن به مدال با آنها برخورد خاصی می‌شود. در واقع ما دچار هیچ استرسی نیستیم و این موضوع بر قابلیت‌های بچه‌ها در روز مسابقه می‌افزاید. خود من با این انگیزه به ریو می‌روم تا جبران اتفاقات گذشته را بکنم و بسیار به موفقیت در برزیل امیدوارم.»


مرادی با اشاره به این موضوع که مسابقه ملاک است در مورد رکوردهای خود در تمرینات بیان داشت: «در یک ضرب وزنه 180 و در دو ضرب 234 را ثبت کردم. قطعا با حفظ این رکوردها و افزایش اندک آن در صورت نیاز کسب مدال المپیک تقریبا حتمی است. البته باید بتوانم روی تخته بهترین عملکردم را داشته باشم و برای این منظور نیاز به حمایت مربیان در حین وزنه زدن دارم. موضوعی که البته از سرمربی تیم ملی برمی‌‌‌آید و از این بابت نگرانی ندارم.»


او درمورد اینکه چقدر به طلای المپیک خود را نزدیک می‌بیند،‌عنوان کرد: «مدت‌هاست که در تیم ملی هستم و همواره این امید را داشتم که روزی به مدال طلا در المپیک برسم. این بار شرایط برای رسیدن به این هدف مهیاست. فقط باید در روز مسابقه این باور را داشته باشم که صاحب طلا می‌شوم. حریفان خوبی دارم اما با ثبت رکوردهایی دور از تصور می‌توانم کاروان ایران را صاحب مدال طلا کنم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته