دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1395 - 13:05
دانشگاه‌های آمریکایی از کمک‌های مالی مردم برای پشتیبانی از دانشجویان و پژوهش‌ها استفاده می‌کنند

دانشگاه واشنگتن امسال 540میلیون دلار کمک مردمی گرفته است

دانشگاه واشنگتن با دریافت 542/4میلیون دلار در سال مالی 2016 آمریکا که 30 ژوئن پایان می‌یابد، رکورد پیشین خود را در دریافت کمک مالی جابه‌جا کرد.
کد خبر : 103849

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت آموزشی واشنگتن این رکورد پیش از این 485/5میلیون دلار بوده که در سال 2014 ثبت شده است. این اعتبار از طریق هدیه‌های شخصی و گرنت‌هایی بوده است که افراد، شرکت‌ها و نهادها برای پژوهش‌ها، آزمایشگاه‌ها، دانشکده‌ها، بورسیه دانشجویان و برنامه‌های این دانشگاه اختصاص داده‌اند.


آنا ماری کاوس، رئیس این دانشگاه گفته: «ما قدردان این پشتیبانی هستیم؛ چرا که این اعتبار این توانایی را به ما می‌دهد که کارهای بزرگ برای دانشجویان‌مان، جامعه و دنیا انجام دهیم. نتیجه گرفتن از این پشتیبانی‌ها در واقع تکریم سخاوت کمک‌کنندگان به ما و هم‌چنین باور آن‌ها به تجربه دانشجویی است که ما در اختیار دانشجویان می‌گذاریم و نیز پیگیری پژوهش‌ها و بورسیه‌های تاثیرگذاری که داشته‌ایم.»


مشارکت بخش خصوصی در دانشگاه واشنگتن جای منابع مالی اصلی این دانشگاه که از طریق بودجه‌بندی ایالتی و شهریه‌ها تامین می‌شود را نمی‌گیرد؛ اما این پشتیبانی و تجربه غنی‌تر آموزش دانشجویان، باعث قوی‌تر شدن پژوهش‌ها و برنامه‌هایی می‌شود که به جامعه و دنیا سود زیادی می‌رساند. کمک گرفتن از اعطاکنندگان خیر، در واقع بخشی از پویش دانشگاه برای افزایش منابع خود بوده است.


این هدیه‌های مالی در حجم‌های مختلف به دانشگاه داده شده‌اند. 80درصد اهداکنندگان کمتر از 500دلار به دانشگاه پول داده‌اند. برخی از بیشترین پول‌های هدیه داده شده هم از بنیاد بیل و ملیندا گیتس، بنیاد رئیس ماکروسافت و همسرش بوده است که از سلامت منطقه‌ای و جهانی حمایت می‌کنند.


این دانشگاه هم‌چنین فهرست اهداکنندگان را منتشر کرده است که نام استیو باملر، نهاد پژوهش واشنگتن، بنیاد خیریه لارا و جان آرنولد، دیوید و شلی هوونید، بنیاد کوکاکولا، سازمان غیرانتفاعی سلامت مولتی‌کر، چند تن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه واشنگتن در آن‌ها دیده می‌شود.


بیشتر از 500میلیون دلار از این هدایای مالی، در دو صورت هدیه و گرنت اهدا شده و خود طراحی‌کنندگان آن را برای پشتیبانی از دانشجویان و اعضای هیات علمی و سرمایه‌گذاری برای برنامه‌ها یا دانشکده‌های مشخص طراحی کرده‌اند. 40میلیون دلار باقی‌مانده هم برای پشتیانی از انتشارات دانشگاه، برنامه‌های جوایز دانشجویی و پروژه‌های ویژه و سخنرانی اختصاص داده شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته