دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1395 - 13:15
آرش میراسماعیلی در گفت و گو با آنا؛

نصرت خان با جودوکاران مشکلی ندارد/ المپیکی ها با مربیان اختصاصی شان تمرین می کنند

نایب رئیس فدراسیون جودو گفت: محمدرضا رودکی به عنوان مدیر تیم‌های ملی جودو صلاح دید در این مقطع جودوکاران با مربیانشان تمرین کنند چرا که از نظر ورحی و روانی با آنها راحت‌تر هستند.
کد خبر : 103831

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی جودو آخرین روزهای تمرینات سخت و پرفشارش را می‌گذرانند. جودوکاران در روز دوم رقابت های المپیک بر روی تاتامی می روند. اما اخباری که از تیم ملی جودو به گوش می رسد چندان جالب نیست. هدایت تیم ملی جودو چندماه پیش به «نصرت خان» مربی ازبکستانی سپرده شد. مربی که انتصابش با حرف و حدیث بسیار زیادی همراه بود و خیلی ها معتقد بودند این مربی در این مدت زمان کوتاه نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند.


«نصرت‌خان» که در آخرین اردوی ملی پوشان در اسپانیا حضور نداشت حالا هم خبر می‌رسد که با ملی پوشان تمرین نمی‌کند و جواد محجوب و سعید مولایی به ترتیب با مربیان اختصاصی خود تمرین می‌کنند.


آرش میراسماعیلی نایب رئیس فدراسیون جودو در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره وضعیت ملی پوشان گفت: «‌جودوکاران ماراتن دو ساله سخت برای کسب سهمیه گذراندند. تیم ملی دو سال تمام در کوران مسابقات بود و جودوکاران توانستند رنکینگ خودشان را حفظ کنند تا سهمیه المپیک را به دست بیاورند.»


وی افزود: «در حال حاضر جودوکاران آخرین روزهای تمرینات را پشت سر می‌گذارند و در این مدت باید به دور از حاشیه باشند. به همین دلیل با هیچ کس مصاحبه نمی‌کنند تا تمرکزشان بهم نخورد و تنها بر روی تمرینات تمرکز می‌کنند. خوشبختانه محجوب و ملایی به دلیل تجربه بالایی که دارند و شناختی هم که بر روی حریفانشان دارند به آنها برای کسب مدال بسیار امیدواریم. البته علیرضا خجسته هم جودوکار بسیار قابلی است و توانایی‌های خوبی دارد اما باتوجه به اینکه تجربه کمتری دارد شاید در میدان مبارزه کمی دچار مشکل شود اما به صورت کلی وضعیت تیم بسیار امیدوار کننده است.»


میراسماعیلی با بیان اینکه بعد از کسب سهمیه برنامه‌خوبی برای جودوکاران گذاشتند، اظهار کرد: «‌ما بعد از کسب سهمیه المپیک توسط جودوکاران دو تا مسابقه برون مرزی و همچنین سه اردوی مشترک با المپیکی‌های کشورهای دیگر داشتیم. با توجه به مشکل همیشگی که در ایران وجود دارد و اینکه ما یار تمرینی برای جودوکاران نداریم این اردوها به آنها کمک کرد تا نقاط ضعفشان را شناسایی کنند.»


وی در پاسخ به اینکه شنیده می شود جودوکاران با نصرت خان تمرین نمی کنند اظهار کرد: «‌در شرایط فعلی آرامش روحی و روانی تنها نیاز جودوکاران است و صحبت هایی که مطرح می شود در مورد رابطه «نصرت خان» و جودوکاران درست نیست. همه ما در تلاش هستیم که آرامش جودوکاران بهم نخورد و اگر «نصرت خان» در اردوی اسپانیا حضور نداشت به دلیل این بود که ویزایش برای آمدن به اسپانیا آماده نشده بود و به همین دلیل تیم بدون سرمربی به این اردو رفت. در حال حاضر کادر فنی تیم و محمدرضا رودکی هم به عنوان مدیر تیم‌های ملی جودو صلاح دیدند در این مقطع جودوکاران با مربیانشان تمرین کنند چرا که از نظر ورحی و روانی با آنها بسیار راحت هستند. آنها دو سال است که با مربیانشان تمرین می کنند و در شرایط فعلی حفظ آرامش و داشتن تمرکز برای آنها حرف اول را می زند.»


میراسماعیلی با تاکید بر اینکه شرایط تمرینی ملی‌پوشان مربوط به خودشان است، عنوان کرد: «همه ما در این مدت باقی مانده تا المپیک تنها به انسجام تیم فکر می‌کنیم و «نصرت‌خان» و دیگر مربیانی که در کادر فنی حضور دارند همگی کمک می‌کنند تا جودوکاران بهترین نتیجه را کسب کنند و هیچ اختلافی هم بین آنها وجود ندارد. این مربی ازبکستانی را کادر فنی و فدراسیون با توجه به رزومه قابل قبولی که داشت انتخاب کردند و وزارت ورزش هم او را تایید کرد و هیچ مشکلی هم وجود ندارد.»


نایب رئیس فدراسیون جودو عنوان کرد: «‌من جزو کسانی بودم که تجربه حضور در المپیک را داشتم و می دانم که در شرایط فعلی حضور یک مربی که با جودوکاران راحت‌تر است و شناخت کافی هم بر روی آن دارند جزو اولویت ها محسوب می‌شود. بنابراین ما با بررسی همه جوانب از خسروی نژاد و ملک محمدی دوباره دعوت کردیم تا در کنار محجوب و ملایی قرار بگیرند.»


میراسماعیلی همچنین در پاسخ به اینکه در المپیک چه کسی قرار است، جودوکاران را همراهی کند، گفت: «متاسفانه ما برای رفتن به المپیک محدودیت داریم و کمیته ملی المپیک هنوز سهمیه همراهان را برای ما مشخص نکرده است. ما نمی توانیم برای 3 ورزشکار 4 مربی به المپیک اعزام کنیم بنابراین هنوز در حال بررسی هستیم و منتظریم تا کمیته ملی المپیک هم سهمیه نهایی فدراسیون جودو را مشخص کند و بعد از آن مربی اعزامی را مشخص کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب