دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1394 - 12:36

المیادین: تنها به فاصله شب تا صبح فضای مذاکرات مثبت شد/در آستانه «توافق» قرار داریم

خبرنگار شبکه خبری «المیادین» با ابراز تعجب نسبت به تحولات صورت گرفته از شب گذشته تا صبح امروز از فضای بسیار مثبت در میان مذاکره‌کنندگان خبر داد.
کد خبر : 10383

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «المیادین» گزارش کرد، در حالی‌که روز گذشته تا شب همه مذاکرات تحت تاثیر ترک محل مذاکرات به‌وسیله «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه و نیز بروز اختلاف در میان مذاکره‌کنندگان اروپایی قرار داشت، از بامداد امروز چهارشنبه اخبار رسیده حکایت از فضای بسیار مثبت مذاکرات و احتمال دستیابی به «توافق هسته‌ای» دارد.


براساس این گزارش، وزیر امورخارجه چین درباره روند مذاکرات گفت: پیشرفت‌های ملموسی در مذاکرات مشاهده و راه‌حل برخی موضوعات محوری برنامه هسته‌ای ایران یافت شده است.


وی افزود: در فضای کنونی اگر توافقی به دست نیاید به معنای ضایع شدن همه تلاش‌های گذشته است.


از سوی دیگر «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران در جمع خبرنگاران گفت که راه‌حل برای بیشتر موضوعات پیدا شده است و نگارش توافقنامه از امروز چهارشنبه ‌انجام می‌شود.


وی افزود: از صبح ساعت هفت و نیم همه هیات‌ها مشغول مذاکره بودند و شاید کمتر از دو تا یک ساعت نماز و استراحت بود و از همه فرصت استفاده شده است.


وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: تا الان که ساعت یک و نیم بامداد (به وقت سوئیس) است پیشرفت‌های خوبی در صحبت‌ها حاصل شده است و کار ادامه دارد و تصمیم گرفته شد از شش و هفت صبح شروع کنیم و امیدواریم بتوانیم فردا به نتیجه دست یابیم.


ظریف گفت: درباره بیشتر موضوعات راه‌حل ها به‌طور کامل مشخص شده است و البته بعد از فردا باید نگارش شروع بشود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته