دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1394 - 11:43

محور ریلی تهران- مشهد دیگر حادثه نخواهد داشت

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بازدید از مرکز کنترل راه آهن از افزایش ۵ درصدی ظرفیت قطارها و تجهیز تمام ۱۱ هزار کیلومتر خطوط ریلی کشور به سیستم کنترل اتوماتیک به منظور افزایش ایمنی خبر داد.
کد خبر : 10374

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عباس آخوندی به حجم جابه جایی متقاضیان از طریق ریل در ایام پیک نوروز اشاره کرد و گفت: از ابتدای پیک نوروزی یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر با قطار جابجا شدند که حدود ۵۰ درصد تقاضا در محور مشهد بوده است، چرا که در حال حاضر از ۲۵ شهر کشور به مقصد مشهد مسیر ریلی وجود دارد.


وی افزود: ما به دنبال افزایش سهم حمل و نقل ریلی در دو حوزه بار و مسافر و به ویژه حمل و نقل حومه ای هستیم و با توجه به نظر رئیس جمهور مبنی بر توسعه این حوزه، توسعه و رشد حوزه ریلی برای ما از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.


آخوندی با اشاره به تجهیز محور ریلی تهران- مشهد به سیستم کنترل اتوماتیک (ATC) تصریح کرد: با توجه به تجهیز این محور به سیستم کنترل اتوماتیک خوشبختانه میزان حادثه در این محور به صفر رسیده است و در صددیم تا کل ۱۱ هزار کیلومتر مسیر ریلی کشور را به این سیستم مجهز کنیم.


به گفته وی بهره گیری از این سیستم علاوه بر افزایش ۱۰۰ درصدی ایمنی، افزایش ۲ برابری بهره وری با میزان اندک سرمایه گذاری را دربر خواهد داشت.


وزیر راه و شهر سازی از افزایش ۵ درصدی ظرفیت قطارها و واگن های محور تهران- مشهد در سال ۹۳ خبر داد و گفت: در سایر مسیرها مانند گرگان نیز یک قطار بازسازی و وارد ناوگان ریلی شده است.


وی با اشاره به برنامه ریزی برای افزودن ۴۰۰ دستگاه واگن به ناوگان ریلی کشور در سال ۹۴ افزود: به منظور افزایش رفاه متقاضیان و ارائه خدمات مطلوب تر به مسافران، سیستم پیش فروش بلیت تا ۴۵ روز بعد فعال شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته