دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1395 - 13:41

باهنر: گلایه عارف را قبول دارم، عده‌ای با لیست آمدند ولی برای ریاست تشکیلاتی رای ندادند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه نیازمند نظام حزبی هستیم، گفت: من از آینده نظام مردم سالار کشور نگرانم، مگر اینکه بتوانیم نظام حزبی داشته باشیم.
کد خبر : 103722

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا باهنر امروز -پنجشنبه- در همایش فصلی خانه احزاب با اشاره به تفاوت انتخابات مجلس دهم با سایر انتخابات گفت: این انتخابات با ادوار گذشته تفاوت‌های زیادی داشت و قدمی به سمت جلو در این انتخابات برداشته شد. همه فعالان سیاسی و سیاستمداران به این باور رسیدند که هر کسی فعال سیاسی است یا مطالباتی دارد باید پای صندو‌ق‌های رای آن را دنبال کند و مطالبات غیر از صندوق‌های رای با هیچ روش دیگری محقق نمی‌شود.


دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: در برآوردی که از ترکیب راه یافتگان به مجلس وجود دارد، شاهد حضور 57 درصد از لیست امید، 40 درصد از لیست اصولگرایان و سه درصد نیز مستقل هستیم و مردم تهران نیز در لیستی رای دادن یک قدم تشکیلاتی برداشتند.


آقای عارف گلایه کردند که بعضی‌ها از لیست امید بالا آمدند، اما برای ریاست تشکیلاتی رای ندادند؛ من هم این را قبول دارم، چنانچه که افرادی بودند از نردبان اصولگرایی بالا رفتند و بعد گفتند ما مستقل هستیم

باهنر همچنین با بیان اینکه «برخی افراد به دنبال جذب آرای پوپولیستی هستند»، اضافه کرد: ما سیاسیون عادت کردیم که از منافع حزب بدون هیچ هزینه‌ای بهره‌مند شویم. البته منظور از هزینه، مالی نیست، اما باید هزینه کار حزبی را پرداخت.


وی گفت: بنده جزو افرادی بوده‌ام که تاکنون همواره تشکیلاتی عمل کرده‌ام اما ما سیاسیون در کشور اینگونه عادت کرده‌ایم که از منافع حزبی بدون هزینه بهره‌مند شویم. حتی روسای جمهوری در کشورمان نیز این طور بوده‌اند و این موضوع ربطی به اصلاح‌طلب یا اصولگرا ندارد.


باهنر ادامه داد: در کشور ما همه از شانه‌های حزب بالا می‌روند و وقتی دیدند که دیگر نمی‌توان بیشتر از این از شانه این حزب یا جریان بالا رفت به زیر نردبان می‌زنند.


باهنر ادامه داد: آقای عارف گلایه کردند که بعضی‌ها از لیست امید بالا آمدند، اما برای ریاست تشکیلاتی رای ندادند؛ من هم این را قبول دارم، چنانچه که افرادی بودند از نردبان اصولگرایی بالا رفتند و بعد گفتند ما مستقل هستیم.


دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد:‌ برخی‌ها وقتی رئیس‌جمهوری می‌شوند اینگونه برداشت می‌کنند که اندازه 20 میلیون نفری که به وی رأی داده‌اند، می‌فهمند؛ در حالیکه این شخص با گذشته‌اش هیچ فرقی نکرده و همان فرد سابق است، بنابراین باید از حزب و تشکیلاتی برای تشکیلات خود مشاوره بگیرد.


وی با اشاره به تکثر احزاب در فضای سیاسی کشور یادآور شد: الان بیش از 400 حزب در کشور مجوز فعالیت گرفته‌اند که 350 تای آن فقط روی کاغذ هستند. 40 حزب باقیمانده نیز در فضای غیر از انتخابات خواب هستند. بنابراین فقط به تعداد انگشتان حزب در کشور وجود دارند که فعالیت سیاسی دارند و تولید فکر می‌کنند.


باهنر با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری مبنی بر اینکه حتی آنهایی که نظام را قبول ندارند نیز به پای صندوق‌های رأی بیایند، گفت: نظام جمهوری اسلامی به شرکت مردم در انتخابات و حفظ ارزش مشارکت آنها توجه جدی دارند.


دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه باید به سمت احزاب فراگیر منضبط حرکت کنیم، گفت: اگر به سمت چهار حزب پاسخگو نرویم باید برای آینده نظام مردم سالاری دینی نگران بود و من نگران هستم که به بن‌بست و بحران برخورد کنند.


وی ضرورت تبعیت از تصمیمات کار تشکیلاتی را شرط مهم کار حزبی دانست و گفت: ما اگر به دنبال حزب می رویم باید به تصمیمات تشکیلاتی نیز متعهد باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته