دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1395 - 12:55
وزیر کشور در همایش فصلی خانه احزاب خبر داد؛

کشف تونلی به عمق 20 متر در شرق کشور برای عملیات تروریستی

وزیر کشور از کشف یک تونل برای اقدام خرابکارانه و دستگیری چهل تروریست در این باره خبر داد.
کد خبر : 103708

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی وزیر کشور امروز -پنجشنبه- در نشست فصلی خانه احزاب اظهار کرد: در تحقیقات دو شب قبل در شرق کشور با تونلی مواجه شدیم که در زمین خانه‌ای تا عمق 20 متری حفر شده بود و 40 متر نیز به جلو رفته بود که قصد از حفر آن انفجار در آن حوالی بود. در این باره 40 نفر دستگیر شده‌اند.


رحمانی فضلی ادامه داد: در غرب کشور هم، کموله‌ها و دموکرات‌ها بعد از 20 سال که عملیات‌های نظامی‌شان متوقف شده بود، عملیات نظامی انجام می‌دهند و در واقع همه این‌ها تلاش دارند تا تحولات منطقه‌ای را با محوریت ایران پیش ببرند.


وزیر کشور با بیان اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قدرت رسانه‌ها در فضای مجازی قابل مقایسه با سال 92 نبود، گفت: به رغم اینکه مجوز برای کنترل فضای مجازی و برخورد با کاربران را در انتخابات داشتیم، هیچ‌وقت این کار را انجام ندادیم چرا که لازم ندیدم و همگان قانون را رعایت کردند.


رحمانی فضلی همچنین به تلاش های وزارت کشور در بحث تایید صلاحیت‌ها در انتخابات گذشته اشاره کرد و افزود: روزهای پرتلاش و پرجنب و جوشی برای وزارت کشور بود.


در قانون جامع انتخابات همه ایرادات و اشکالات را می‌بینیم و قطعا به جایگاه شورای نگهبان به عنوان یک جایگاه عالی نگاه می‌کنیم اما باید وظایف روشن و همه نهادها پاسخگو باشند

وی یادآور شد: پس از تشکیل هیات‌های اجرایی، تایید صلاحیت داوطلبان براساس اختیارات قانونی و در چارچوب قانون صورت گرفت و تلاش کردیم در کنار قانون با برقراری رابطه، توجیه و اقناع کار را پیش ببریم و نتیجه تایید صلاحیت‌ها این شد که یک رقابت نسبی را در انتخابات شاهد بودیم و مشارکت بیش از 62 درصد شد.


وزیر کشور گفت: در موضوع انتخابات تمام الکترونیکی نیز تلاش زیادی کردیم ولی به رغم آمادگی کامل و انجام جلسات کارشناسی با شورای نگهبان، در بحث نرم افزاری نتوانستیم آن‌ها را قانع کنیم.


رحمانی فضلی اظهار کرد: در بحث تایید انتخابات، باید انتخابات در حوزه‌های انتخابیه همه شهرستان‌ها، به تایید هیات نظارت و هیات اجرایی می‌رسید که استانداران و فرمانداران با تعامل لازم این اقدام را انجام دادند.


رئیس مجلس درباره انتخابات اصفهان به رهبری نامه نوشت


وی یادآور شد: تنها در حوزه انتخابیه اصفهان موردی داشتیم که در این زمینه تمامی راهکارهای قانونی را دنبال و اعلام کردیم تفسیر ما با شورای نگهبان متفاوت است.


وی ادامه داد: حتی به رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمینه نامه نوشتم و وی نیز با نظر من موافق بود و نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشت که در نتیجه این موضوع از سوی معظم له به شورای حل اختلاف قوا ارجاع داده شد که این شورا نیز در جلسه‌ای بدون حضور وزارت کشور بررسی‌های لازم را انجام داد و در نهایت نظر شورای نگهبان را تایید کرد.


رحمانی فضلی تاکید کرد: اکنون در حال تدوین قانون جامع انتخابات هستیم که در این قانون همه ایرادات و اشکالات را می‌بینیم. قطعا به جایگاه شورای نگهبان به عنوان یک جایگاه عالی نگاه می‌کنیم اما باید وظایف روشن و همه نهادها پاسخگو باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب