دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1395 - 12:39

مهلت آلمان به بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا

همزمان با تاکید نخست‌وزیر بریتانیا بر اینکه درخواست لندن برای خارج شدن از اتحادیه اروپا قبل از آغاز سال 2017 (اواسط دی) روی نخواهد داد، صدراعظم آلمان گفت که آماده است به بریتانیا مهلت دهد تا درخواست خروج خود از اتحادیه اروپا را تقدیم کند.
کد خبر : 103680

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه شبکه خبری العالم، روسیا الیوم گزارش کرد:‌ «آنگلا مرکل پس از دیدار با ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا گفت: «به نفع همه است که درخواست بریتانیا وقتی ارائه شود که لندن موضع مشخصی در مذاکرات داشته باشد.»


وی افزود: «فراهم کردن زمینه خوب بسیار حائز اهمیت است. ما نیز در انتظار آن هستیم تا لندن زمان تقدیم درخواستش را مشخص کند.»


از سوی دیگر نخست‌وزیر بریتانیا بار دیگر پس از نخستین سفر خارجی خود به برلین تاکید کرد که کشورش تا پایان سال جاری میلادی چنین درخواستی نخواهد کرد زیرا این موضوع نیازمند گذشت زمان و اقدام بسیار دقیقی است.


وی ادامه داد: «پس از ارائه چنین درخواستی بر اساس معاهده‌های اروپا مذاکرات در دو سال جریان خواهد یافت. این بدان معناست که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در آغاز 2019 (اواسط دی 1397) روی خواهد داد.»


قرار بود بریتانیا پس از کشور مالت و قبل از استونی ریاست شورای اتحادیه اروپا را برعهده بگیرد اما به‌گفته سخنگوی این شورا، زمان در نظر گرفته شده برای استونی شش ماه پیش خواهد افتاد و جایگزین بریتانیا خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته