دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل ایران خودرو:

مذاکره ایران خودرو با 6 شرکت خودروساز بین المللی/صادرات 30 درصد تولیدات مشترک با پژو

مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه این شرکت با 6 خودروساز بین المللی غیرچینی در حال مذاکره است، گفت:30 درصد از محصولات تولیدی در شرکت ایکاپ(شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) به بازارهای جهانی صادر می شود.
کد خبر : 103499

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از ایرنا، هاشم یکه زارع چهارشنبه در مراسم سالگرد عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون مذاکره با پژو نهایی و به امضای قرارداد منجر شده است.
وی با بیان اینکه سهم طرف ایرانی و فرانسوی در شرکت مشترک تاسیس شده 50 درصد است، افزود: دیروز ایران خودرو و پژو سهم 450 میلیارد ریالی خود را به حساب شرکت مشترک تازه تاسیس واریز کردند.
مدیرعامل ایران خودرو گفت: فروش محصولات ایران‌خودرو در سه ماهه نخست امسال نسبت به پارسال بیش از 40 درصد افزایش یافته است.
یکه زارع افزود: همچنین تولیدات ایران خودرو در چهار ماه ابتدایی سال جاری نسبت به سال 1393 که 600 هزار دستگاه خودرو بود، هفت درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه به رونمایی از محصولات جدید اشاره کرد و گفت: پژو 207 هاچ‌بک در شهریور ماه و پژو 207 صندوق دار در بهمن ماه امسال به بازار عرضه می‌شود.
مدیرعامل ایران خودرو درباره افزایش سرمایه این شرکت نیز گفت: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی نقدینگی انجام نمی‌شود و افزایش فروش 40 درصدی بخشی از منابع را تامین می‌کند.
یکه زارع درباره عرضه اوراق سلف خودرو در بورس کالا، پیش‌بینی کرد این طرح تا پایان امسال اجرایی شود و افزود: مذاکرات مربوط به این شیوه تامین مالی در حال انجام است.
امروز در ساعت آغازین فعالیت بورس، مراسم بیست و یکمین سالگرد عرضه سهام ایران خودرو در بورس برگزار و زنگ آغاز جلسه توسط مدیرعامل این شرکت نواخته شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته