دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1395 - 12:08
از سوی مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) مطرح شد؛

اعلام جزئیات بهسازی معابر قطعات شهدا

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به بهسازی معابر قطعه 21 عنوان کرد: در این قطعه 800 قبر متعلق به شهداست که برای بهسازی از خانواده آنها رضایت کتبی دریافت شده است.
کد خبر : 103442

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اکبر توکلی در نشست خبری با اشاره به اینکه در قطعه 21 حدود 4800 قبر وجود دارد که از این تعداد 800 قبر متعلق به شهداست، افزود: درخصوص 4 هزار قبر عمومی موجود در این قطعه برابر وظیفه ذاتی سازمان بهشت زهرا(س) که وظیفه مرمت و نگه‌داشت محیط بهشت زهرا را بر عهده دارد، نیاز به رضایت از خانواده‌ها نبوده اما درباره 800 قبر متعلق به شهدا از خانواده آنها رضایت کتبی دریافت شده است. البته 8 قبر به دلایل مختلف از جمله پیدا نکردن خانواده آنها موفق به دریافت رضایت نامه نشده‌ایم که در عملیات بهسازی معابر این قطعه بستر این قبور دست نخورده باقیمانده است.


وی افزود: متاسفانه در یک ماه گذشته در برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر ویرانی قطعات شهدا منتشر شد و در انتشار این اخبار از واژه‌هایی استفاده شد که دل همگان از جمله خانواده شهدا را به درد آورد. این اخبار در شرایطی منتشر می‌شود که سازمان بهشت زهرا (س) در سنوات گذشته تمام همت خود را برای بهسازی معابر و ارائه خدمات بهتر به شهروندان و به ویژه خانواده شهدا بهکار گرفته است.


مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) از کفسازی 14 هکتار از قطعات مطهر شهدا در این سازمان خبر داد و افزود: ظرف سال‌های گذشته هشت ایستگاه صلواتی در قطعات شهدا ایجاد و میدانی با درج نام 30 هزار شهید احداث شده است. همچنین مزار آیت ا... طالقانی و نماد لشگر محمد رسول ا... (ص) برای اولین باز بازسازی شد.


وی تاکید کرد: برای اولین بار مشکل تاریخی آب بهشت زهرا (س) به ویژه در قطعات شهدا با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان رفع و استراحتگاهی جهت استراحت مادران شهدا در قطعات شهدا احداث شد که همگی نشان از همت این سازمان برای ارائه خدمات بهتر به خانواده شهدا است.


توکلی با اشاره به تماس‌های مکرر خانواده شهدا مبنی بر وجود گودال‌ها و ناهمواری‌ها در قطعات شهدا و دستور شهردار تهران مبنی بر گرفتن رضایت نامه کتبی از خانواده شهدا برای بهسازی معابر این قطعات، گفت: در بهسازی معابر قطعات شهدا سه شاخص به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت که از جمله آنها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به هیچ عنوان به سنگ قبرها، حجله‌ها، سنگ نوشته‌ها و اشیای شهدا دست زده نشده و تنها معابر این قطعات بهسازی شده است. در حقیقت در عملیات انجام شده نمی‌توان از واژه‌ ساماندهی استفاده کرد. بر همین اساس برخی ادعاها مبنی بر تخریب و یا شخمزدن این قطعات که در رسانه‌ها مورد استفاده قرار گرفت، از اساس کذب است.


وی ادامه داد: همچنین با انجام عملیات بهسازی معابر و نصب پله‌هایی امکان تردد ویلچرها در این قطعات فراهم شد که موجب رضایت 95 درصدی خانواده شهدا شده است.


وی تاکید کرد: در انتشار اخبار کذب در خصوص تخریب این قطعات،فردی تلاش در تحریک خانواده شهدا داشت که نهایتا توانست تنها با موافقت 10 نفر پرونده‌ای را در دادگاه بخش آفتاب به جریان بیاندازد که نهایتا این دادگاه نیز حکم بر ادامه عملیات بهسازی با جلب رضایت خانواده شهدا داد. بی‌تردید در انجام این عملیات رسالت اجتماعی برای سازمان بهشت زهرا (س) وجود دارد و این افتخار برای دوره مدیریتی فعلی این سازمان وجود دارد که پس از سال‌ها در جهت حفظ یاد و خاطره و میراث شهدا این عملیات را اجرایی کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته