دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1395 - 10:44
بر اساس مصوبه مجلس

شورای برنامه‌ریزی استان می‌تواند 20 درصد از اعتبارات تملک دارایی را در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی هزینه کند

بهارستان‌نشینان در نشست علنی امروز -چهارشنبه 30 تیر ماه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اعاده شده ازسوی شورای نگهبان با ماده 48 این لایحه با 155 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع موافقت کردند.
کد خبر : 103394

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، ماده 48 این لایحه ماده الحاقی (48) به‌شرح زیر اصلاح و به‌عنوان سه بند به ذیل ماده (34) منتقل شد:


ت- شورای برنامه‌ریزی استان مجاز است درصدی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان را در قالب کمک‌های فنی و اعتباری برای افزایش سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی همان استان یا شهرستان اختصاص دهد. همچنین این شورا مجاز است حداکثر بیست درصد (20%) از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان را در قالب کمک‌های فنی و اعتباری با اولویت تکمیل و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اختصاص دهد.


ث- سود حاصل از سهام دولت درصندوق‌های توسعه بخش کشاورزی،در راستای تحقق بند(ج) ماده(28) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) مصوب 1393 برای افزایش سهم سرمایه دولت در صندوق‌های مذکور منظور می‌شود.


ج- دولت مجاز است در چهارچوب سیاست‌های کلی اصل چهل‌وچهارم(44) قانون‌اساسی تا سقف چهل‌ونه‌درصد(49%) در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، مشارکت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته