دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1395 - 09:39

ویکی‌لیکس بخش نخست اسناد محرمانه علیه دولت ترکیه را منتشر کرد

پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس شب گذشته (سه‌شنبه) و به دنبال شکست کودتا در ترکیه، بیش از 290 هزار ایمیل رسمی مربوط به حزب عدالت و توسعه را منتشر کرد.
کد خبر : 103356

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم، پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس بامداد امروز چهارشنبه صدها هزار ایمیل‌ حزب حاکم ترکیه را منتشر کرد.


با وجود این، بلافاصله پس از انتشار اسناد، لینک دسترسی به آن‌ها از دسترس خارج شد. ویکی‌لیکس علت این موضوع را حمله سایبری اعلام کرده است.


پایگاه ویکی‌لیکس پیشتر در پیامی خطاب به ملت ترکیه نوشته بود:‌ «آماده جنگ باشید، ما به‌زودی بیش از 100 هزار پیام درباره ساختار قدرت سیاسی در ترکیه منتشر خواهیم کرد. در نخستین مرحله 300 هزار ایمیل و 500 هزار سند منتشر می‌شود که بیشتر آن‌ها به زبان رسمی ترکیه است.»


ویکی‌لیکس همچنین از جوانان ترکیه خواسته بود تا به برنامه‌هایی مجهز شوند که بتوانند در صورت محدودیت، پیام‌ها و مطالب را بخوانند.


پایگاه ویکی‌لیکس مشهور به انتشار اسناد محرمانه دولتی در سراسر جهان به‌وسیله عملیات هک و ایجاد اختلال فنی است. این پایگاه اعلام کرده بود که شش ساعت پس از این بیانیه اسنادی مربوط به حکومت ترکیه منتشر می‌شود.


این پایگاه اینترنتی روز دوشنبه در کاربری رسمی توییتر خود نوشته بود: «هواداران حزب عدالت و توسعه بیش از دیگران باید به این افشاگری توجه داشته باشند، که چهار روز پس از کودتای ناکام در ترکیه انجام می‌شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته