دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1395 - 21:09

رهبران کشمیر: اعتراض‌ها تا رسیدن به حق مردم ادامه می‌یابد

شماری از رهبران جدایی طلب کشمیر امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای علاوه بر محکوم کردن اتهام ارتباط معترضان با خارج از مرزها از سوی تعدادی از وزیران دولت مرکزی اعلام کردند اعتراض و اعتصاب‌ها تا دستیابی به حقوق مردم مظلوم این منطقه ادامه می‌یابد.
کد خبر : 103303

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، در بیانیه‌ای که از سوی سید علی شاه گیلانی ،میر واعظ عمرفاروق و محمد یاسین ملک، از رهبران جدایی طلب کشمیر صادر شده آمده است: «نا آرامی‌های کنونی در کشمیر که تاکنون جان بیش از 45 نفر را گرفته، نتیجه اقدامات سرکوبگرانه نظامی هند در کشمیر است.»


این بیانیه می‌افزاید: « دولت نمی‌خواهد به نیازهای اساسی مردم این منطقه و تلاش آن‌ها برای آزادی و عدالت پاسخ دهد. مردم کشمیر در بدترین وضعیت ممکن گرفتار شده‌اند و همه ابزار اعتراض مدنی از آن‌ها سلب شده است.»


در ادامه این بیانیه آمده است؛ مردم حتی اجازه برگزاری اجتماع و سوگواری برای عزیزان خود را ندارند .


رهبران کشمیر در این بیانیه با بیان قطع اینترنت ،تلفن و ممنوع شدن انتشار روزنامه افزودند: «دولت همه کانال‌های اطلاع‌رسانی را بسته است . بنابراین رهبران کشمیر 20 جولای (30 تیر) را چهارشنبه سیاه می‌نامند و اعلام می‌کنند اعتراض و اعتصاب‌ها تا روز جمعه ادامه می‌یابد.»


رهبران جدایی طلب در ادامه این بیانیه از مردم خواسته‌اند که به اعتراض‌های صلح‌آمیز خود هر روز بعد از نماز مغرب و عشاء در مساجد ادامه دهند.


این رهبران درادامه اظهارات وزیران کشور و دارایی هند در پارلمان را محکوم کردند .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته