دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1395 - 09:00
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران:

بهسازی مناطق تاریخی منطقه 12 در اولویت کاری سازمان نوسازی است

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران رویکرد اصلی سازمان نوسازی را بهسازی مناطق تاریخی پایتخت عنوان کرد و گفت: بهسازی مناطق تاریخی منطقه 12 در اولویت کاری این سازمان قرار دارد.
کد خبر : 103251

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبادالله فتح اللهی با اعلام این مطلب افزود: مهم‌ترین هدف ما در بافت قدیمی صرفا نوسازی نیست بلکه تلاش می‌شود تا کار بهسازی، مرمت و احیای مناطق تاریخی به بهترین شکل انجام شود.


وی با اشاره به اینکه ستاد باز آفرینی پایدار کلانشهر تهران کار گروه ویژه‌ای را با سازمان میراث فرهنگی تنظیم کرده، گفت: منطقه 12 شهری تهران دارای مجموعه‌ها و آثار ارزشمند از دوران صفوی و ناصری بود و منطقه‌ای خاص و با ویژگی تاریخی است.


فتح اللهی افزود: در تهران سه بافت حاشیه‌ای، میانه و قومیتی (طایفه‌ای) وجود دارد که محلات دارای شناسنامه و تاریخ خاصی هستند.


به گفته وی، مناطق 11 و 12 پایتخت بیشترین بافت و بناهای تاریخی را در خود جای داده‌اند.


مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه برای تحولات منطقه 12 طرحی از سوی شهردار تعریف شده تا بافت‌های تاریخی مورد توجه قرار گیرند، خاطرنشان کرد: در این طرح منطقه 12 از جمله هرندی و محلات ضلع جنوبی به زوم شمالی، تاریخی و نیز مناطق دارای آثار ثبت شده تقسیم شده است.


وی با بیان اینکه صندوق احیای بافت‌های فرسوده متولی حمایت از مجموعه‌های تاریخی و ارزشمند است، افزود: دراین خصوص شهرداری تهران با اقدام‌های تسهیل‌گری و بستر سازی کمک شایانی را در این زمینه دارد.


فتح اللهی گفت: شهرداری تهران برای حمایت از حریم و هویت بناهای تاریخی طرحی را تعریف کرده که بسیاری از نهادها در آن همکاری دارند.


انتهای پیام/

برچسب ها: میراث فرهنگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته