دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1395 - 15:33

مقیمی: خانه احزاب استان‌ها راه اندازی می‌شود

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در نشست معاونان استانداری‌های سراسر کشور به آنان توصیه کردیم خانه احزاب استان‌ها را راه اندازی کنند تا بتوانیم کار احزاب را به خود آن‌ها واگذار کنیم.
کد خبر : 103229

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدحسین مقیمی امروز در اختتامیه همایش معاونان استانداری‌های سراسر کشور اظهار کرد: در جلسه صبح روز گذشته مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور درباره بحث‌های مربوط به تقسیمات کشوری نقطه نظرات خود را بیان کرد و به سوالات مطرح‌شده پاسخ داده شد تا بتوانیم طی دو سه ماه آینده به اکثر اختلافات مرزی پاسخ دهیم.


معاون سیاسی وزیر کشور گفت: همچنین مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور درباره قوانین، مقررات و مباحث پیرامون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی مطالبی را مطرح کرد. آسیب‌شناسی و مشکلات انتخابات گذشته مطرح و به سوالات پاسخ داده شد.


مقیمی یادآور شد: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز در نشست روز گذشته معاونان استانداران انتظارات خود از معاونان سیاسی و امنیتی استانداری‌ها را مطرح کرد.


در کارگروه اجتماعی نیز درباره سهم بانوان در نظام اداری کشور، افزایش حضور بانوان به عرصه‌های اجتماعی و افزایش سطح تحصیلی و مهارت‌های بانوان بحث و تبادل نظر شد

وی همچنین به تشکیل جلسات سه کارگروه امنیتی، سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و اظهارداشت: در هر کدام از جلسات این کارگروه‌ها 10 نفر از معاونان استانداری‌ها حضور و معاونان وزیر کشور مسئولیت این کارگروه‌ها را بر عهده داشتند.


معاون سیاسی وزیر کشور گفت: بحث رصد و پیشگیری از اعتراضات کارگری واحدهای صنعتی و تولیدی، مشکلات شهرداری‌ها و اصناف، فعال شدن احزاب و تشکل‌های سیاسی شهرستان از جمله موارد مطرح شده در کارگروه سیاسی بود.


مقیمی افزود: همچنین در جلسه کارگروه سیاسی درباره نحوه فعال شدن کانون‌های صنفی فرهنگیان که چندسالی متوقف بود بحث و تبادل نظر شد.


معاون سیاسی وزارت کشور گفت: همچنین بحثی طولانی درباره انتصاب فرمانداران و بخشداران و نحوه تعامل استانداران، معاون سیاسی و مسئولان استانی با نمایندگان، ائمه جمعه و نخبگان استانی داشتیم که بنا شد در عین حال که سیاست‌های وزارت کشور حفظ شود تعامل خوبی داشته باشند.


مقیمی افزود: در کارگروه اجتماعی نیز درباره سهم بانوان در نظام اداری کشور، افزایش حضور بانوان به عرصه‌های اجتماعی و افزایش سطح تحصیلی و مهارت‌های بانوان بحث و تبادل نظر شد.


وی ادامه داد: همچنین در این کارگروه درباره بحث آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی توضیحاتی ارائه شد.


معاون سیاسی وزیر کشور افزود: همچنین درجلسه کارگروه امنیتی درباره طرح توسعه مشارکت مردمی در عرصه امنیت عمومی بحث و تبادل نظر شد.


مقیمی اظهار کرد: در این کارگروه درباره پیوست امنیتی و انتظامی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و اولویت بندی روندهای بالقوه امنیتی که قابلیت بالفعل شدن در بحث انتخابات را دارند نیز صحبت شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته